همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: در روزهای سوم و چهارم خرداد ۹۷ مساحتی بالغ بر ۱۲ هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله در آتش سوخت.

سوختن جوجه‌ها در آتش پناهگاه حیات وحش میانکاله

به گزارش ايسنا، زمان رضا احمدی گفت: ساعت 13 پنجشنبه سوم خرداد ماه جاری گزارش آتش‌سوزی در منطقه استاد باقر پناهگاه حیات وحش میانکاله اعلام شد که بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر مستقر در منطقه میانکاله با ادوات شامل یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی، یک دستگاه تراکتور جفت دیفرانسیل 6 سیلندر و یک دستگاه روت فایر به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از 5 ساعت تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر در ساعت 18:30 پنجشنبه موفق به مهار کامل آتش شدند.

وی افزود: اما متاسفانه روز بعد یعنی ساعت 12 جمعه 4 خرداد ماه گزارش آتش‌سوزی در منطقه میانکاله اعلام شد که با توجه به شدت وزش باد و پراکندگی آتش با ستاد مدیریت بحران شهرستان بهشهر هماهنگی‌های لازم انجام شد و دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی از شهرداری بهشهر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به پناهگاه حیات وحش میانکاله اعزام شد و پس از 7 ساعت تلاش ماموران آتش‌نشانی و ماموران یگان حفاظت محیط زیست در ساعت 19 جمعه حریق به طور کامل مهار شد.

احمدی با بیان این که در دو روز اخیر در مجموع حدود 12 هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله طعمه حریق شد، عنوان کرد: در روز سوم خرداد مساحتی بالغ بر 3.5 هکتار و در روز چهارم خرداد مساحت 8 هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله در آتش سوخت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: در آتش‌سوزی‌های دو روز اخیر گونه‌های گیاهی شامل انار وحشی، تمشک و سازیل در پناهگاه حیاط وحش میانکاله مورد حریق قرار گرفتند و همچنین این منطقه زیستگاه پرندگان بومی میانکاله شامل قرقاول و دراج بوده است و با توجه به این که فصل بهار زمان زادآوری قرقاول است تعدادی از این پرندگان به همراه جوجه و تخم‌های خود در آتش سوخته و از بین رفتند.

احمدی در پایان تصریح کرد: با توجه به پراکندگی آتش که از نقاط مختلف حریق شروع شد تاکنون علت این آتش‌سوزی عامل انسانی تشخیص داده شده است که در حال بررسی و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این آتش‌سوزی هستیم تا متخلف را به مراجع قضایی معرفی کنیم.

کد خبر 406577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha