همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان گفت: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه حسن شمشادی اعلام جرم کرده است.

دادگاه

به گزارش تسنیم، چند روز پیش بود که تصویری از محتویات یک قابلمه با موضوع "خوردن گوشت گربه و کلاغ مرده به دلیل فقر و نداری در روستاهای سیستان" از سوی یکی از خبرنگاران صدا و سیما در فضای مجازی منتشر شد که چند ساعت بعد از انتشار این عکس موجی از واکنش ها از سوی مردم استان در این باره به راه افتاد.

مردم سیستان‌ و بلوچستان در پست‌های مختلف اعلام کردند چنین موضوعی خلاف واقع است و همین واکنش ها سبب شد این خبرنگار در پستی دیگر به دلیل اهانت به مردم سیستان از آنها عذرخواهی کند.

حجت‌الاسلام علی موحدی راد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: درست است گاهی نمی‌توان جلوی قلم افراد را گرفت اما با وجود اینکه این فرد در فضای مجازی از مردم سیستان عذرخواهی کرده اما با این وجود برای او پرونده قضایی تشکیل شده و این خبرنگار به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی تحت پیگرد قانونی است که نتیجه آن به مردم اعلام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: انتشار خبر اتهام این فرد سبب می‌شود افراد دیگر هم متوجه شوند اگر بدون تحقیق مطالبی را منتشر می‌کنند از دست مقامات قضایی نمی‌توانند فرار کنند و تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نباید برای بازدید و لایک بیشتر از راه تقوا خارج شویم تصریح کرد: انتشار برخی مطالب که افراد به این منظور منتشر می‌کنند قطعا سبب رنجش یک قومیت خواهد شد بهتر است برای کمک کردن راه بهتری انتخاب کرد تا حرمت و حیثیت افراد حفظ شود.

موحدی راد با اشاره به اینکه کمک گرفتن شخصی از مردم برای برطرف کردن مشکلات دیگران پذیرفته نیست خاطرنشان کرد: این چنین فعالیت هایی باید زیر نظر مراکزی خاص و تایید شده انجام شود تا مقامات قضایی هم به آن ها نظارت داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان در مورد مجازات افرادی که به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌پردازند عنوان کرد: طبق ماده 746 قانون مجازات اسلامی در بخش مجازات رایانه ای کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، راسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت(در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

کد خبر 406589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha