آخرین نظریه کمیسیون پزشکی قانونی درباره علت مرگ ناپدری رپر معروف، او را در آستانه آزادی قرار داد. با اعتراض متهم به قرار بازداشت موقت، این اعتراض در دادگاه کیفری پذیرفته شد و او با سپردن وثیقه ۶۰۰میلیون تومانی آزاد می‌شود.

متهم

به گزارش همشهری، رپر معروف که حمید نام دارد 24مرداد پارسال با ناپدری 66ساله‌اش به نام هوشنگ درگیر شد که چند روز پس از این درگیری مرد سالخورده جان باخت. متهم پس از دستگیری گفت، درگیری را قبول دارد اما قتل را نه. او درباره حادثه گفت: روز حادثه برادر بزرگم که در آمریکا زندگی می‌کند با من تماس گرفت و گفت به او خبر رسیده که حاج‌آقا (مقتول) با مادرم درگیر شده و او را کتک زده است.

بعد از آن به خانه مادرم رفتم تا ببینم ماجرا از چه قرار است اما مقتول با تندی با من حرف زد و باعث عصبانیتم شد. من هم یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم تا اینکه همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا به مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. وی در ادامه گفت: آن روز همراه مادرم از خانه خارج شدیم اما گویا 2ساعت بعد ناپدری‌ام دچار حالت تهوع و به بیمارستان منتقل شده و پس از 4روز جان باخته است.

با اظهارات خواننده معروف، قاضی جنایی برای او قرار بازداشت موقت صادر کرد و متهم روانه زندان شد. از سوی دیگر پرونده به پزشکی قانونی ارسال شد تا متخصصان علت قطعی مرگ متوفی را اعلام کنند. آنها درنظریه نخست خود اعلام کردند که قربانی به‌دلیل خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش جان باخته و این یعنی به قتل رسیده است. این در حالی بود که اولیای دم نیز با مراجعه به دادسرای جنایی تهران برای حمید درخواست قصاص کرده‌ بودند.

حمید اما به‌نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرد و اصرار داشت که نقشی در مرگ قربانی نداشته است؛ بنابراین پرونده بار دیگر به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع و پس از بررسی دوباره اعلام شد که علت مرگ، همان خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت بوده است.

در چنین شرایطی، اسفند‌ماه پارسال تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران با دستور دکتر شهریاری، سرپرست دادسرا، تلاش برای جلب رضایت اولیای دم را شروع کرد اما تنها خواسته آنها قصاص بود.

  • نظریه جدید

حمید، خواننده مشهور که امیدوار بود بتواند از اتهام قتل فرار کند، بار دیگر به قرار بازداشت موقت و نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرد. این‌بار هیأت 7نفره پزشکی قانونی به بررسی پرونده پرداختند و اعلام کردند که مقتول به‌دلیل بیماری‌اش داروی ضدانعقاد خون نیز مصرف می‌کرده و این نیز می‌تواند در مرگش تأثیر داشته باشد.

دکتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در گفت‌وگو با همشهری گفت: سومین نظریه پزشکی قانونی نشان می‌دهد ضربه به سر، علت مرگ مقتول بوده اما در این نظریه عنوان شده که درصد داروهایی که قربانی مصرف می‌کرده باعث تسبیب در مرگ او شده است. هرچند در 2نظریه قبلی هم این مورد ذکر شده بود اما این‌بار با انجام بررسی‌های تخصصی، درصد نقش این دارو در مرگ قربانی بیشتر اعلام شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حمید به قرار بازداشت موقت خود اعتراض کرد. در چنین شرایطی وقتی متهم به قرار بازداشت اعتراض می‌کند، پرونده به دادگاه کیفری می‌رود تا در آنجا قضات اعتراض وی را بررسی کنند. اگر قضات اعتراض وی را نپذیرفتند، متهم باید همچنان در زندان بماند و اگر اعتراضش پذیرفته شود، متهم می‌تواند با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود.

در این پرونده قضات دادگاه کیفری، اعتراض حمید را پذیرفتند و به همین دلیل پرونده مجددا به دادسرای جنایی برگشت تا با تأمین وثیقه، این خواننده معروف از زندان آزاد شود. به گفته وی، پرونده هم‌اکنون در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران درحال رسیدگی است که با نظر قاضی، حمید با تأمین وثیقه 600میلیونی می‌تواند به‌زودی آزاد شود.

البته آزادشدن متهم به معنی مختومه شدن پرونده و بی‌گناه بودن وی نیست، چرا که باید کیفرخواست در پرونده صادر و بعد متهم در دادگاه محاکمه شود، اما در چنین شرایطی می‌تواند با سپردن وثیقه تا روز دادگاه آزاد باشد. ضمن اینکه اگر خانواده قربانی نیز به‌نظریه پزشکی قانونی اعتراض داشته باشند، اعتراض آنها بررسی می‌شود. در همین حال عسگر قاسمی آقباش، وکیل مدافع حمید صفت نیز گفت: وثیقه صادر شده برای حمید، 600میلیون تومان است‎ و او امروز یا فردا آزاد می‌شود.

کد خبر 406631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha