همشهری آنلاین: مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای اعلام کرد: "جت فیلتر" بد افزاری است که اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند و مردم از نصب آن خوداری کنند.

malware

به گزارش ایرنا، مرکز ماهر  اعلام کرد: برنامه «جت فیلتر» یکی از بدافزارهایی است که در روز های اخیر، در حال انتشار در کانال‌های تلگرامی است؛ نام واقعی این برنامه «Android System Web View» است که پس از نصب با نام «MainActivity» روی دستگاه قرار می‌گیرد.

گزارش مرکز ماهر تاکید دارد که این بدافزار بدون آنکه کاربر متوجه شود، در پس زمینه اقدام به استخراج ارز دیجیتال مونرو (Monero) کرده و از توانایی دستگاه سوءاستفاده می‌کند؛ مونرو یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و غیر قابل ردیابی است.

بنابر اعلام مرکز ماهر، جت فیلتر در دستگاه موبایل همانند کامپیوتر کاربر متوجه تغییرات ایجاد شده یا کندی نمی‌شود و احتمال اینکه متوجه این سوءاستفاده شود، بسیار پایین است.

مرکز ماهر نسبت به این بد افزار هشدار داده و از کاربران خواسته است از نصب آن خوداری کنند.

 وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات روز 26 اردیبهشت ماه امسال در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ترویج زیاد در استفاده از فیلترشکن‌ها امنیت فضای مجازی را با چالش مواجه می‌کند.

وی مقابله با این فیلترشکن‌ها را به دلیل تنوع، تعدد و پیچیدگی هر کدام کار ساده‌ای ندانست و گفت: چالش‌های این بخش در یک ماه گذشته به مسئولان اعلام شده است.

کد خبر 406691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha