همشهری آنلاین: قیمتهای نفت در معاملات آسیایی سه‌شنبه هشتم خردادماه روند یکسانی نداشتند اما به دلیل انتظارات برای افزایش تولید عربستان سعودی و روسیه تحت فشارهای نزولی باقی ماندند.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۱ سنت یا ۰.۴۱ درصد افزایش یافت و به ۷۵.۶۱ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه در ۷۵.۳۰ دلار در هر بشکه بسته شده بود که پایین‌ترین قیمت از هشتم ماه مه بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترميدیت آمریکا ۱.۰۵ دلار یا ۱.۵۵ درصد کاهش یافت و در ۶۶.۸۳ دلار در هر بشکه ایستاد. قیمت نفت آمریکا در پایین‌ترین حد خود از ۱۷ آوریل قرار دارد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: سرمایه‌‌گذاران در حال لحاظ کردن احتمال افزایش تولید نفت از سوی عربستان سعودی و روسیه هستند با این همه تردیدها به قوت خود باقی مانده است، زیرا هرگونه توافق برای این منظور باید در نشست ژوئن اوپک نهایی شود.

نگرانی‌ها نسبت به این‌که عربستان سعودی و روسیه ممکن است تولیدشان را افزایش دهند در کنار روند رو به رشد تولید در آمریکا، قیمت‌های نفت را تحت فشار نزولی قرار داده است.

عربستان سعودی و روسیه درباره افزایش تولید اوپک و غیراوپک به میزان یک میلیون بشکه در روز به منظور جبران اختلالات احتمالی در عرضه از سوی کشورهایی مانند ونزوئلا مذاکره کرده‌اند. اعضای اوپک قرار است ۲۲ ژوئن در وین دیدار کنند.

اختلاف قيمت میان برنت و نفت آمریکا به حدود ۸.۷ دلار در هر بشکه رسیده که بزرگترین اختلاف قیمت از مارس سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود و به دلیل قیمت پایین نفت آمریکا در مقایسه با برنت است.

به گفته وینسنت هوآنگ، تحلیلگر کالا در شرکت سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار NH، قیمت وست تگزاس اینترميدیت به جای این‌که کاهش پیدا کند، تثبیت می‌شود و انتظار می‌رود در محدوده ۵۵ تا ۶۵ دلار در هر بشکه بماند، اما از سوی دیگر نگرانی‌هایی نسبت به کاهش تقاضا برای نفت آمریکا در صورت عرضه بیشتر نفت خاورمیانه وجود دارد.

در این بین، انتظار می‌رود حجم بالایی از صادرات نفت آمریکا در ماه‌های آینده به مقصد آسیا روانه شده و بخشی از سهم بازار اوپک و روسیه را به تصرف خود در آورد.

براساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا طی دو سال اخیر بیش از ۲۷ درصد افزایش یافته و به ۱۰.۷۳ میلیون بشکه در روز رسیده و سطح تولید این کشور در حال نزدیک شدن به روسیه است که حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز تولید می‌کند.

کد خبر 406755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha