سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت طلا پس از کاهش در دو روز گذشته، در معاملات سه‌شنبه هشتم خردادماه ثابت بود اما تحت تاثیر قوی ماندن ارزش دلار آمریکا و تجدید امیدها نسبت به دیدار میان رهبران واشنگتن و پیونگ یانگ، تحت فشارهای نزولی ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۹۷.۳۱ دلار ایستاد.

در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۶.۹۰ دلار رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ درباره روند بازار طلا گفت: به نظر می‌رسد بازار درباره احتمال دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی هنوز متقاعد نشده است و در این بین، سرگرم ارزیابی دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا است.

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی، روز دوشنبه اظهار کرد: دیدارها و مذاکرات بیشتری ممکن است با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داشته باشم، زیرا مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند دیدار تاریخی میان دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی را محقق کنند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امیدواری را نسبت به دیدار با رهبر کره شمالی برانگیخت و ریسک‌پذیری در بازارها بهبود یافت، از رکورد ۱۳۰۷.۸۰ دلار که روز جمعه به آن صعود کرده بود، عقب‌نشینی کرد.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در ۹۴.۳۷۶ واحد ایستاد. این شاخص روز دوشنبه به ۹۴.۴۹۶ واحد صعود کرده بود که بالاترین حد از ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۷ بود. در این بین یورو در برابر دلار نزدیک به پایین‌ترین قیمت خود در شش ماه و نیم اخیر قرار گرفت و بهبودی که اوایل هفته شاهد بود با بدبینی سرمایه‌‌گذاران نسبت به تحولات سیاسی اخیر منطقه یورو رنگ باخت.

نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا، ارزش دلار را تقویت کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که دارایی بدون بازده است را کمتر می‌کند.

به گفته سام لاگلین، معامله‌گر گروه "ام کی اس"، طلا تلاش می‌کند موقعیت خود را در بالای مرز ۱۳۰۰ دلار تحکیم کند در حالی که در محدوده ۱۲۹۵ دلار از حمایت خوبی برخوردار است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۴۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش، ۹۰۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۹۸۳.۴۰ دلار رسید.

کد خبر 406760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha