همشهری آنلاین: فینال هفتاد و دومین دوره رقابت‌های لیگ ملی بسکتبال آمریکا NBA بسان سه سال گذشته بین گلدن‌استیت وریرز و کلیولند کاوالیرز برگزار می‌شود.

لبران جیمز و استفن کری

به گزارش همشهري آنلاين، شواليه‌هاي كليولند و جنگجويان گلدن‌استيت كه سه سال پياپي با عنوان قهرماني كنفرانس‌هاي شرق و غرب به فينال NBA رسيده بودند، امسال هم همان راه را رفتند تا براي كسب حلقه و جام قهرماني چهارمين بار مقابل هم صف‌آرايي كنند. رقابت فينال صبح جمعه به وقت تهران با ميزباني گلدن‌استيت در اوركل آره‌نا آغاز و از بازي سوم به كوئيكن لونز آره‌نا در كليولند منتقل مي‌شود.

هفتمين و آخرين بازي از فينال كنفرانس غرب صبح سه‌شنبه به وقت تهران بين گلدن‌استيت و هيوستن راكتس در تويوتا سنتر برگزار شد؛ يك بازي مرگ و زندگي براي مدافع عنوان قهرماني در زمين موشك‌هاي هيوستن كه البته از بخت بد كريس پال را به دليل آسيب‌ديدگي در تركيب نداشتند. هر چند هيوستن به رهبري جيمز هاردن و امتيازهاي اريك گوردن نيمه اول را با 11 امتياز اختلاف از گلدن‌استيت برد اما آنچه در نيمه دوم به ويژه كوارتر سوم اتفاق افتاد، حكم به برتري ياران استفن كري داد.

گلدن استيت كه در طول فصل عادي به كوارترهاي سوم توفاني و مرگبار شهره شده بود، اين عادت را در پلي‌آف هم از سر نينداخت تا هيوستن را براي رسيدن به فينال قرباني كند. بازي در نيمه اول با برتري 54 به 43 ميزبان به پايان رسيد اما گلدن‌استيت در كوارتر سوم 33 بر 15 پيش افتاد و در نهايت بازي را با حساب 101 بر 92 به سود خود خاتمه داد تا براي چهارمين سال پياپي قهرمان كنفرانس غرب و راهي فينال شود. گلدن استيت در دوره‌هاي اول و دوم پلي‌آف به ترتيب سن‌آنتونيو اسپرز و نيواورلئانز پليكانز (هر دو با نتيجه مشابه چهار به يك) را از پيش رو برداشته بود.

در كنفرانس شرق كليولند در حالي راهي فينال شد كه كمتر كسي تصور مي‌كرد تيم نگون‌بخت ايالت اوهايو امسال بختي براي قهرماني كنفرانس داشته باشد. ياران لبران جيمز كه فصل عادي را در رده نازل چهارمي به پايان برده بودند، در دور اول به مصاف حريفي سختكوش چون اينديانا پيسرز رفتند و ياران ويكتور اولاديپو را به سختي در بازي هفتم شكست دادند. دور بعد اما آسان‌تر از حد تصور براي كليولند به پايان رسيد و آنها در چهار بازي تورنتو رپترز، بر بهترين تيم فصل عادي غلبه و ياران دمار دروزان را جارو كردند.

پادشاه در فينال كنفرانس شرق به مصاف تيم جوان و باانگيزه بوستن سلتيكس رفت و در دو بازي اول در تي‌دي گاردن به سختي شكست خورد. دو بازي بعد در كوئيكن لونز آره‌نا به نفع كليولند پايان يافت و بوستني‌ها كه در پلي‌آف تمام بازي‌هاي خانگي خود را برده بودند، در بازي پنجم هم كاواليرز را از دم تيغ گذراندند؛ آن هم در رقابتي كه شايد براي نخستين‌بار تصوير چهره خسته و نااميد لبران جيمز به سرخط اخبار رسانه‌ها راه يافت. هر چند پادشاه در بازي ششم با گرفتن 46 امتياز همه چيز را جبران كرد تا سرنوشت كنفرانس شرق به بازي هفتم در تي‌دي گاردن كشيده شود.

پيش از بازي نهايي فينال كنفرانس شرق، شكيل اونيل افسانه‌اي پيش‌بيني كرده بود ياران جوان سلتيكس از نظر رواني تحت تاثير جو بازي هفتم قرار مي‌گيرند و فشار بيشتر روي آنها و سرمربي جوان‌شان برد استيونز خواهد بود. اين پيش‌بيني ستاره پيشين بسكتبال آمريكا و جهان درست از آب درآمد و جيمز بدون حضور كوين لاو آسيب‌ديده شواليه‌هاي كاواليرز را براي چهارمين سال پياپي به فينال NBA رهنمون كرد. اين هشتمين فينال پياپي لبران با تيم‌هاي ميامي هيت و كليولند كاواليرز است. او در هفت فينال پيشين سه بار قهرمان شده است.

رقابت فينال فصل 2018 NBA در شرايطي از بامداد جمعه در اوركل آره‌نا آغاز مي‌شود كه در سه فينال گذشته، گلدن‌استيت دو بار قهرمان شده و رقابت 2016 را به ياران جيمز واگذار كرده است. امسال هم همه كارشناسان راي به برتري وريرز مي‌دهند اما تاريخ نشان داده لبران با پشت سر گذاشتن سخت‌ترين شرايط به پادشاه بسكتبال دنيا تبديل شده است.

کد خبر 406803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha