همشهری آنلاین: دادستان تهران در پی انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها با عناوین «فرار بدهکار بزرگ بانکی به خارج از کشور»، «درگیری یکی از مراجعین با بازپرس دادسرا» و هم‌چنین «تعرض به برخی دانش‌آموزان در غرب تهران» در خصوص روند رسیدگی به این پرونده‌ها توضیحاتی ارائه داد.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران نوشت: جعفری دولت‌آبادی اظهار داشت: پرونده مربوط به بدهکار بانکی در سال 1389 و در پی شکایت اداره کل حقوقی یکی از بانک‌های کشور علیه مدیرعامل تعدادی از شرکت‌ها بابت اخذ تسهیلاتی کلان از شعبه مرکزی آن بانک و متعاقباً جعل نامه‌های بانک و فک رهن از تعداد 20 فقره از پلاک‌های ثبتی مفتوح شده است. در اثنای رسیدگی، شکواییه‌های دیگری از هفت بانک و یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه و یکی از نهادهای عمومی غیردولتی از جمله در خصوص دریافت تسهیلات کلان توسط متهم موصوف و فرزندانش از طریق جعل، استفاده از سند مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع واصل گردیده است. پس از انجام تحقیقات مقدماتی و صدور قرارهای تأمین کیفری برای 22 نفر از متهمان پرونده، بازپرس در تاریخ 1391/8/18 مبادرت به اتخاذ تصمیم نهایی نموده و برای 11 نفر از متهمان، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری تهران ارسال و با جلسات متعدد، تاکنون منجر به صدور رأی توسط دادگاه نشده است.

دادستان تهران افزود: در تاریخ 1396/11/18 دادگاه رسیدگی‌کننده برای متهمان اصلی پرونده به اسامی اختصاری «و.ا.ا» و «م.ا.ا» قرار ممنوع‌الخروجی برای مدت شش ماه صادر نمود. لذا خروج احتمالی متهمان موصوف از کشور، به رغم صدور قرار ممنوعیت خروج آن‌ها بوده و پرونده‌ای در خصوص نامبردگان در دادسرای تهران مفتوح به رسیدگی نمی‌باشد.

دادستان تهران در مورد خبر دوم اظهار داشت: در سال 1395فرد روحانی موصوف در پرونده مورد اشاره فاقد هر گونه سمتی بوده و برای پیگیری پرونده اتهامی یکی از بستگانش به شعبه بازپرسی مراجعه کرده و با حضور در جلسه بازپرسی، موجبات اعتراض شاکی را فراهم آورده که با درخواست خروج وی از شعبه همراه شده است. این فرد متعاقباً به دادسرا مراجعاتی داشته و از جمله در تاریخ 1395/9/30 در خارج از شعبه بازپرسی مطالبی را علیه بازپرس رسیدگی‌کننده مطرح کرده است؛ بازپرس به رغم تصمیم به انعکاس موضوع به دادسرای ویژه روحانیت، از این امر منصرف شده است؛ اما شاکی پرونده به آن دادسرا مراجعه کرده و شکواییه‌ای را علیه روحانی موصوف تقدیم نموده است.

دادستان تهران افزود: بازپرس پرونده منکر صدور هرگونه دستور برای زدن دستبند به فرد روحانی است، اما دادستانی تهران در حال بررسی این ادعا می‌باشد.

جعفری دولت‌آبادی در مورد خبر سوم اظهار داشت: حسب گزارش مورخ 1397/3/7 مرکز عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ در تاریخ 1397/3/6 و در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر وقوع درگیری در یکی از دبیرستان‌های غرب تهران، مأموران پلیس به محل اعزام شدند و متعاقبا 15 نفر از اولیای‌ دانش‌آموزان مبادرت به طرح شکایت نموده و اعلام کرده‌اند متهم به فرزندانشان تعرض جنسی نموده است. متهم نزد ضابطان و قاضی دادسرا اقرار نموده که در یک نوبت فیلم‌های مستهجنی که در گوشی تلفن همراه خود داشته است را برای تعدادی از دانش‌آموزان پخش کرده است، اما سایر اتهامات را منکر شده است. با انعکاس موضوع به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری، متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شده است. تحقیقات در پرونده ادامه دارد.

کد خبر 406835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha