آزاده مختاری: بیستم فروردین ماه گذشته، مردی به دادسرای جنایی رفت و مدعی شد ساعاتی قبل هنگامی که برای معامله یک قالیچه ابریشمی بسیار گرانقیمت با تصویر امیر کویت، با چند خریدار در جاده خاوران قرار گذاشته، دو مرد مسلح با معرفی خود به‌عنوان مأمور اطلاعات و با این ادعا که قالیچه سرقتی است آن را از وی گرفته و به سرعت متواری شده‌اند.

با شکایت این مرد، از آنجایی که تنها کسانی که از ماجرای این معامله و زمان و مکان آن با خبر بودند، خریدار قالیچه و مرد واسطه‌ای بودند، احتمال اینکه آنها در ماجرای سرقت مسلحانه دست داشته باشند قوت گرفت و به این ترتیب آنها در عملیاتی پلیسی بازداشت شدند.

با پیدا شدن قالیچه و یک اسلحه از این دو مرد، آنها سرانجام مجبور به اعتراف شده و گفتند: مدتی قبل وقتی که فهمیدیم این مرد قصد فروش قالیچه‌ گرانقیمت را دارد با طرح نقشه‌ای او را به سرقرار کشاندیم و در این هنگام دو همدست دیگرمان با جعل عنوان مأمور اطلاعات، اقدام به سرقت قالیچه کردند.

با این اعتراف، مخفیگاه مأموران قلابی درمحاصره پلیس قرار گرفت و 29 مهرماه آنها از سوی مأموران اداره یکم آگاهی پایتخت –مبارزه با سرقت مسلحانه- دستگیر شدند.

قالیچه‌ سلطنتی

در حالی که مرد شاکی مدعی بود قالیچه نفیس را در قبال طلب 50 میلیون تومانی خود از فرد دیگری گرفته است، کارآگاهان پلیس که به ماجرا مشکوک شده بودند، بررسی‌های تخصصی خود برای تشخیص اصالت قالیچه و شناسایی مالک اصلی‌ آن را آغاز کردند.

در این مرحله از تحقیقات، در حالی که احتمال می‌رفت قالیچه متعلق به خاندان سلطنتی امیر کویت باشد، موضوع به سفارت کویت در ایران گزارش شد و مدتی بعد با اعلام جواب سفارت، ماجرای فرش سرقتی  به آخرین مراحل خود رسید.

مسئولان سفارت، اعلام کردند چند سال قبل اشخاص ناشناسی قالیچه‌ای را که به امیر کویت هدیه شده و روی آن عکس وی و برادرش به همراه امضایی ویژه وجود داشت، از کاخ سلطنتی ربودند اما  ردی از آنها به دست نیامد و این قالیچه همان قالیچه ربوده شده از کاخ امیرکویت است.

قاضی توکلی- بازپرس شعبه5 دادسرای جنایی تهران- که رسیدگی قضائی پرونده سرقت قالیچه را برعهده دارد، با اعلام این خبر گفت: با مشخص شدن مسروقه بودن قالیچه، مرد شاکی که مدعی بود آن را در یک معامله تحویل گرفته خود در مظان اتهام قرار گرفته و دستور بازداشت وی صادر شده است، اما این مرد از زمان دستگیری سارقان و مشخص شدن مسروقه بودن قالیچه ناپدید شده است.

این درحالی است که با طی شدن مراحل قانونی قالیچه ربوده شده امیرکویت به صاحب اصلی آن بازگردانده خواهد شد.

کد خبر 40687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز