همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از شناسایی ۱۰ نفر از عوامل خرید و فروش غیرمجاز که به انجام عملیات غیرمجاز ارزی اعم از خرید و فروش ارز به نحو کاغذی و همچنین صدور حواله به خارج از کشور اقدام می‌کردند، خبر داد.

حاجی رضا شاکرمی در گفت‌وگو با میزان از شناسایی ۱۰ نفر از عوامل خرید و فروش غیرمجاز که در قالب صنوف مختلف صرافی، طلافروشی، طباخی، شرکت خصوصی و ... به انجام عملیات غیرمجاز ارزی اعم از خرید و فروش ارز به نحو کاغذی و همچنین صدور حواله به خارج از کشور اقدام می‌کردند، خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: طی یک اقدام هماهنگ محل کار، سکونت و مخفی‌گاه مظنونین مورد بازرسی قرار گرفت که ۳ نفر از مظنونین به لحاظ شناسایی قبلی و مشخص شدن حجم گسترده بیلان مالی در زمینه خرید و فروش ارز بدون داشتن مجوز در خصوص اقدام به عملیات ارزی از سوی مرجع ذیصلاح (بانک مرکزی) و نیز به دلیل کشف مبالغ مازاد بر سقف مجاز ارز همراه اشخاص تعیینی از سوی بانک مرکزی دستگیر شدند و تحت بازجویی و تفهیم اتهام قرار گرفتند که همگی معترف به ارتکاب بزه‌های منتسبه بوده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه افزود: قرار وثیقه متناسب در خصوص متهمان صادر و جهت تکمیل تحقیقات در اختیار ضابطین معاونت اقتصادی اداره کل اطلاعات استان البرز قرار گرفتند.

شاکرمی با تاکید بر اینکه دستورات لازم جهت حسابرسی مالی و نیز استعلام از سازمان امور مالیاتی مبنی بر پرداخت یا عدم پرداخت مالیات از سوی متهمان، صادر و جهت اجرا در اختیار ضابطین قرار گرفته است، اضافه کرد: همچنین دستور پلمب کلیه واحد‌های صنفی که در سطح مرکز استان به انجام عملیات ارزی بدون مجوز لازم اقدام می‌کردند، صادر شده است.

کد خبر 406877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha