مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری گوارشی در کلاردشت، اعلام کرد.

شیوع بیماری گوارشی در کلاردشت

به گزارش وبدا، دکتر فرزاد گوهردهی افزود: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و همچنین از طریق دست و تماس با سطوح آلوده به ویروس مانند دستگیره، در و تلفن نیز منتقل می‌شود.

وي با بیان این که در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت رو به کاهش بوده است گفت: همه بیماران مراجعه کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

گوهردهي در خصوص آخرین وضعیت وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت تصریح کرد: علیرغم اینکه روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده‌های آنها قابل انتقال است.

وي بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفوني کردن سبزيجات و ميوه‌هاي تازه در پیشگيري از این بيماري را بسیار موثر دانست.

کد خبر 406899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha