چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفن کینگ در رمان تازه خود بار دیگر لب به انتقاد از اقتباس سینمایی استنلی کوبریک از داستان «درخشش» گشود.

درخشش استنلی کوبریک

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ايندي‌واير، نويسنده نامدار آمريكايي همواره از منتقدان سرسخت فيلم وحشتناك كوبريك فقيد بود و زماني «درخشش» را به يك «كاديلاك بزرگ و زيبا بدون موتور» تشبيه كرده بود. او در كتاب تازه خود «بيگانه» دوباره سراغ فيلم سال 1980 كوبريك رفته و شيوه برخورد كارگردان بزرگ آمريكايي را با كتاب «درخشش» حسابي به باد تحقير و انتقاد گرفته است.

كينگ 70 ساله كه هنوز هم از محبوب‌ترين نويسندگان آمريكايي براي هاليوودنشينان است، مشكلي اساسي با شخصيت وندي (با بازي شلي دووال) در مقابل جك (با بازي جك نيكلسن) داشت و او را يكي از بدبخت‌ترين شخصيت‌هاي زن در تاريخ سينما توصيف كرده بود. گرچه كينگ خودش همواره از هواداران كوبريك بود اما پس از حدود چهار دهه همچنان نتوانسته دل خود را با «درخشش» صاف كند.

در بخشي از كتاب «بيگانه» كينگ صحنه‌اي وجود دارد كه در آن يكي از شخصيت‌ها در حال تماشاي «راه‌هاي افتخار» كوبريك است و دليل آن را «بهتر بودن نسبت به درخشش» ذكر مي‌كند. در حال حاضر شش پروژه بر اساس نوشته‌هاي نويسنده سرشناش در هاليوود در دست توليد است كه از آن جمله مي‌توان به «قبرستان حيوان‌هاي خانگي» و «آن: فصل دوم» با بازي جيمز مك‌آووي و بيل هيدر اشاره كرد.

سال گذشته «آن» بر اساس كتاب كينگ با بازي بيل اسكارسگارد با 35 ميليون دلار توليد شد اما در اكران جهاني 700 ميليون دلار فروخت. اقتباس سينمايي از «برج تاريك» او هم با وجود ناكامي نسبي در گيشه، بسيار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و جزو فيلم‌هاي محبوب سال 2017 بود.

کد خبر 406932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha