همشهری آنلاین: تظاهرات اعتراض آمیزی که در تفلیس پایتخت گرجستان شروع و منجر به استعفای دادستان کل این کشور شد، تا صبح روز جمعه ۱۱ خرداد ماه ادامه یافت و معترضان خواستار استعفای نخست وزیر شدند.

 معترضان گرجستانی خواستار استعفای نخست وزیر شدند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «آپا»، این تظاهرات در اعتراض به حکم روز گذشته دادگاه شهر تفلیس درباره عاملین قتل دو نوجوان گرجستانی آغاز شد و به دنبال تشدید اعتراضات، «ایراکلی شوتادزه» دادستان کل گرجستان به ناچار استعفا کرد.

معترضان حکم تبرئه یکی از عاملان قتل و تقلیل مجازات عامل دیگر را ناعادلانه می دانند، «لوان دادوناشویلی» و «داوید سارالیدزه» دو نوجوان گرجی در ماه دسامبر سال 2017میلادی، در یکی از مدارس شهر تفلیس از سوی دو تن از همکلاسی های خود به ضرب چاقو کشته شدند.

پس از این حادثه، رسانه های گرجستان گزارشی دادند که پدر یکی از عاملان قتل، کارمند دادستانی کل گرجستان بوده و همین امر موجب تاثیر بر روند دادرسی و صدور حکم شده است.

با انتشار این گزارش «میرزا سوبلیانی» کارمند یاد شده دادستانی کل بلافاصله از سمت خود استعفا کرد.

استعفای دادستان کل گرجستان، نیز باعث فروکش کردن تظاهرات نشد و معترضان از مقابل دادستانی گرجستان به سمت پارلمان این کشور حرکت کرده و از مسئولان خواستند تا ساعت 10 شب به وقت محلی همه عاملان قتل دو نوجوان را بازداشت و به این پرونده عادلانه رسیدگی کنند.

تعداد معترضان طی شب گذشته و بامداد روز جمعه به چند هزار نفر رسید که یک صدا خواستار استعفای نخست وزیر هستند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری 'اسپوتنیک گرجستان' گئورگی کویریکاشویلی نخست وزیر گرجستان بامداد امروز برابر معترضان مقابل پارلمان این کشور حاضر شد ولی حاضران به حضور وی اعتراض کرده و به سوی نخست وزیر بطری های پلاستیکی پرتاب کردند.

نخست وزیر گرجستان در پی این واکنش معترضان طی نشستی وعده داد پرونده قتل دو نوجوان گرجستانی را پیگیری کند و به وزیر کشور دستور آغاز بازرسی های جدید در این زمینه داد.

وی همچنین از وزارت دادگستری خواستار انجام اقدامات لازم در اسرع وقت در رابطه با این پرونده قضایی شد.

نخست وزیر گرجستان اعلام کرد بر خلاف خواست معترضان، حاضر نیست از سمت خود استعفا کند.

معترضان اعلام کردند که امروز بعد از ظهر ساعت 16 تظاهرات گسترده ای را مقابل پارلمان گرجستان برپا خواهند کرد.

تظاهرات اعتراض آمیز روز گذشته همزمان در چند شهر گرجستان از جمله باتومی، زوگدیدی و پوتی برگزار شد.

گرجستان دو هفته پیش - 22 اردیبهشت - نیز شاهد تظاهرات جوانان گرجستانی مقابل پارلمان این کشور، در اعتراض به عملیات پلیس ویژه در چند کلوپ شبانه شهر تفلیس بود، در این تظاهرات نیز معترضان خواستار استعفای نخست وزیر این کشور بودند.

کد خبر 407016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha