همشهری آنلاین: سفیر آلمان در دیدار با محسن هاشمی، ضمن استقبال از همکاری با تهران در زمینه‌های مختلف گفت: فرصت‌های همکاری زیادی با تهران وجود دارد و ما کاملا آماده‌ایم تا در زمینه فناوری وتجربه شهر تهران را حمایت کنیم.

محسن هاشمی سفیر آلمان

به گزارش مهر به نقل از معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورا ی اسلامی شهر تهران میشاییل کلور برشتولد سفیر جمهوری فدرال آلمان با محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. استفاده از ظرفیت‌های تهران برای همکاری هر چه بیشتر و حضور سرمایه گزاران آلمانی و استفاده از فناوری و تجربه آلمانی‌ها برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری تهران محور‌های مذاکره در این دیدار بود.

سفیر آلمان در این دیدار و خطاب به محسن هاشمی گفت: من خوشحالم که شخصا با شخص شما دیدار می‌کنم و آشنا می‌شوم. من بازدید از کرمان داشتم و در این بین نیز از رفسنجان به صورت گذری بازدید کردم و علاقه داشتم شما را در آن جا دیدار کنم ولی به هر روی این فرصت در محل شورای شهر تهران مهیا شد که جای خوشحالی دارد.

برشتولد در ادامه افزود: روابط ایران و آلمان همواره خوب بوده و آلمان شریک مهمی برای ایران در برجام بوده و است. ما خیلی خوشحالیم که توانستیم در موضوع برجام نقش متعارف سازی و متعادل سازی را ایفا کنیم هر چند آلمان کشور هسته‌ای نیست. صدر اعظم و وزیر امور خارجه آلمان بار‌ها اعلام داشتند که ما از ایران در برجام حمایت خواهیم کرد و از تصمیم ایران مبنی بر اینکه عاقلانه از برجام خارج نشده اند نیز حمایت می کنیم.

سفیر آلمان اظهار داشت: من تصور می‌کنم در مجموع فرصت‌های همکاری زیادی با تهران وجود داشته باشد. در زمینه محیط زیست و آب و فاضلاب می‌توان این همکاری‌ها را در سطح مطلوبی داشته باشیم به ویژه آنکه ما موسسه همکاری‌های بین ‌لمللی در زمینه آب و فاضلاب داریم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه همکاری‌ها را تعمیق ببخشیم.

وی افزود: همچنین در زمینه معماری نیز ما ارتباط خوبی با دفاتر و مشاوران معماری در آلمان (GMP) داریم که می‌توان از این ظرفیت نیز در جهت تحکیم ارتباط با تهران عمل کنیم همچنانکه در طراحی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب مشاوره داشتند و همچنین طرحی در خصوص پادگان قلعه مرغی در دست تهیه دارند.

برشتولد گفت: اروپا تلاش دارد خروج امریکا از برجام را جبران کند البته باید در نظر داشت که ایران انتظارات بالایی دارد. من اینجا با واژه تعارف آشنا شدم و امیدوارم در این بین بتوانیم به نقطه‌ای مشترک برسیم.

سفیر آلمان گفت : من وقتی این شرایط را می‌بینم به یاد آیت‌الله هاشمی در زمان ریاست جمهوری ایشان می‌افتم ، ایشان تلاش داشتند که ایران همواره با اروپا روابط خوبی برقرار کند گرچه برخی آرمان‌های ایشان آنچنان که باید پیاده سازی نشد.

برشتولد خاطر نشان ساخت: ما در زمینه فناوری و تجربه کاملا آمادگی داریم شهر تهران را حمایت کنیم . در زمینه محیط زیست و آب و فاضلاب شرکت GIZ که در سراسر جهان فعالیت دارند می‌تواند همکاری کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: مدیریت شهری تهران بستر‌های مناسبی در زمینه‌های گردشگری، حمل و نقل، معماری شهری، پسماند، هوشمندسازی شهری و بافت فرسوده برای همکاری با کشور آلمان دارد و امیدواریم در این زمینه‌ها همکاری مفید و موثری شکل گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایران نیز در برجام به دقت عمل کرده و هیچ اقدام خلاف تفاهم نامه را انجام نداده است ، گرچه خروج امریکا از برجام تخلف و به نوعی دغل کاری بود و امیدوارم آلمان و اتحادیه اروپا این امر را جبران کنند.

هاشمی اضافه کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم و به گردشگری تهران می‌پردازم؛ تهران نیز اماکن دیدنی فراوان دارد و این امر ظرفیت‌های مناسبی در امر هتل داری ایجاد می‌کند. این پتانسیل وجود دارد که سرمایه گزاران ایرانی و آلمانی بتوانند مشترکا در امر هتل داری فعالیت کنند و نسبت به ایجاد برندینگ هتل اقدام کنند تا زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران اروپایی به تهران فراهم شود.

وی در ادامه افزود: ماموریت‌های بخش پسماند و زباله برای تهران در نظر گرفته شده که با توجه به تولید روزانه ۹ هزار تن زباله از تهران برنامه تولید انرژی از این حجم زباله را در دستور کار داریم . لذا نیاز به تجهیزات جدا سازی زباله و زباله سوزی و تولید برق می‌تواند زمینه مناسب همکاری باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور مشاوران آلمانی در طراحی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و پادگان قلعه مرغی گفت: همکاری مشاوران شما در شهر آفتاب و قلعه مرغی موثر بوده و ما می‌خواهیم در زمینه بافت فرسوده نیز از این پتانسیل استفاده کنیم و این بافت‌ها را باز آفرینی کنیم. تهران دارای ۴ هزار هکتار بافت فرسوده است و این امر نیز می‌تواند زمینه همکاری دو طرف باشد. در زمینه تولید انرژی خورشیدی و باد که شرکت‌های آلمانی فعالیت‌هایی در سطح کشور داشتند نیز می‌تواند همکاری کرد تا این زمینه فعالیت به تهران کشیده شود.

محسن هاشمی خاطرنشان ساخت: آلمان هیچ گاه سیاست‌های استعماری در قبال ایران نداشته و رابطه آلمان با ایران همواره برابر بوده است. ما در همه زمینه‌ها می توانیم همکاری داشته باشیم و اگر گشایش فاینانس‌ها اتفاق بیافتد با توجه به جمعیت ۵۰۰ میلیونی منطقه‌ای که ایران در آن واقع شده، ایران می‌تواند نقش ویژه‌ای در همکاری اقتصادی آلمان با منطقه ایفا کند. این در حالی است که ایران و آلمان همواره در قبال سیاست‌های صلح طلبانه یک هدف را دنبال کرده‌اند.

هاشمی همچنین افزود: من این را می‌دانم که شما در یمن و فلسطین بوده‌اید و لذا موضع ایران در قبال جنایت‌های صورت گرفته در یمن را تایید می‌کنید. شما حتما می دانید که انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس کار اشتباهی بوده و سبب افزایش تنش‌ها منطقه شده است.

کد خبر 407039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha