جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

بازی آرژانتین با هاییتی در هیچ مقیاس و معیاری بازی مهمی نبود؛ یک بازی از جنس بازی‌های سرد دوستانه بین یک تیم مدعی و یک تیم از پیش تسلیم‌ شده.

فوتبال

حتی بازی‌های دوستانه ملی بین تیم‌های بزرگ هم به‌خاطر جدی نبودن رقابت و تعویض‌های زیاد نمی‌تواند خیلی جذاب باشد اما بازی با هاییتی چیزهایی را به تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان اضافه کرد. ماسچرانو که به‌نظر می‌رسید به پایان فوتبال خود سلام کرده باشد، رکورد بیشترین بازی ملی برای آرژانتین را از چنگ خاویر زانتی محبوب در آورد.

ماسکی مدتی طولانی در بارسا به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شده بود تا این‌که سرانجام تصمیم به جدایی گرفت و در نیم‌فصل نوکمپ را به مقصد چین و باشگاه هبی ترک کرد. او حالا با 143بازی رسمی ملی، بیشترین بازی را در تیم‌ملی آرژانتین دارد و این در حالی است که فیفا 3بازی او را جزو بازی‌های رسمی به حساب نیاورده است.

او در 143بازی ملی به‌اندازه زانتی بازی کرده اما یک گل از او کمتر زده و فقط 3گل ملی در کارنامه دارد. نفر سوم بازی‌های ملی مسی است با 124بازی و آیالا (114) و سیمئونه (104) بازیکنانی هستند که بالای 100بازی ملی دارند. خاویر ماسچرانو گفته می‌شد کمی با مسی به مشکل خورده و برای همین نیمکت‌نشین و مجبور به جدایی از بارسلونا شده اما دعوت دوباره از او به تیم‌ملی این شایعه را خنثی کرد چون طبق قانونی نانوشته هر کس با مسی مشکل داشته باشد جایش در تیم‌ملی و بارسا نیست.

برای نمونه می‌توان به زلاتان و انریکه در بارسلونا و همچنین ایکاردی در تیم‌ملی اشاره کرد. مورد زلاتان را خود این بازیکن تعریف کرده بود و مورد ایکاردی هم بعد از مصاحبه هرنان کرسپو بر همگان فاش شد.

ماسکرانو با تلفظ صحیح «ماسچرانو» که به گویش محلی «ماچرانو» تلفظ می‌شود، در سال2003 بدون آن‌که حتی یک دقیقه برای تیم اصلی ریورپلاته بازی کرده باشد، اولین بازی ملی‌اش را مقابل اروگوئه انجام داد. او پیش‌تر در تیم‌ملی جوانان برای خودش نامی دست‌وپا کرده بود اما در باشگاهش پشت‌سر کاپیتان لئوناردو آسترادا ملقب به رئیس قرار می‌گرفت و به او بازی نمی‌رسید. او در المپیک پکن به‌عنوان یکی از 3بازیکن بزرگسال به میدان رفت و نام خود را به‌عنوان دومین طلایی تاریخ ورزش آرژانتین ثبت کرد. پیش از‌آن آرژانتین فقط یک مدال طلا در چوگان به‌دست آورده بود. او بازوبند کاپیتانی را از زانتی تحویل گرفته بود و البته بعدا به مسی واگذار کرد.

این تنها نکته مهم بازی بی‌اهمیت مقابل هاییتی نبود. مسی با هت‌تریک مقابل این تیم آمریکای مرکزی موفق شد رکوردی دیگر را به رکوردهای بی‌شمار خود اضافه کند. این چهل‌و‌هفتمین هت‌تریک او بود و در عین حال شمار گل‌های ملی‌اش به عدد64 رسید. مسی این گل‌ها را در 124بازی ملی به‌ثمر رسانده است. باتیستوتا (54)، آگوئرو (37)، کرسپو (35)، مارادونا (34) و ایگواین (31) در رده‌های بعدی بهترین گلزنان تاریخ تیم‌ملی آرژانتین قرار دارند.

او با این 3گل از رونالدو نازاریو و زلاتان در جدول گلزنان ملی جلو زد و در هجدهم قرار گرفت. فاصله او با صدر جدول گلزنان یعنی علی دایی 45گل است و با پله افسانه‌ای و دارنده رکورد بیشترین گل ملی در آمریکای جنوبی 13گل فاصله دارد. جالب این‌که مسی در سال2005 اولین بازی ملی‌اش را با یک اخراج آغاز کرد. گل سوم او به هاییتی گل شماره616 این بازیکن در همه عمرش بود. او حالا در دو بازی آخر برای آرژانتین هت‌تریک کرده است.

مسی در ۱۲۴بازی ملی ۶۴گل زده یعنی تقریبا نیم گل در هر بازی و ۳۸پاس گل داده و این 3‌گل چهل‌وهفتمین هت‌تریک دوران فوتبالش و ششمین هت‌تریک او برای تیم‌ملی بوده است. تعداد گل‌های او در سال2018 به 29گل افزایش یافته و تعداد گل‌هایش در این فصل به عدد51 رسیده است. مسی بعد از برد مقابل هاییتی از این‌که هواداران این‌بار به او و تیم توهین نکرده‌اند راضی بود و گفت:

«من از مردم خیلی تشکر می‌کنم، ما واقعا محبت آنها را حس کردیم، نه مثل دفعات پیش که به ما توهین می‌شد. همه ما با یک دلیل به روسیه می‌رویم، جام‌جهانی رویای ماست، رویای این کشور. ما مدعی اصلی نیستیم ولی سعی می‌کنیم هر روز خودمان را بهبود ببخشیم. ما بازیکنان خوبی داریم و قوی‌تر می‌شویم که بتوانیم با همه بجنگیم.»

کد خبر 407044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha