عامل تیراندازی هولناک در میدان تلویزیون مشهد، مرد لاغر و قدکوتاهی بود که برای ارتکاب این جنایت اجیر شده بود.

حوادث

این قاتل خطرناک از وقتی از زندان آزاد شده بود، تصمیم گرفته بود از خلافکاران انتقام بگیرد و کافی بود یک نفر سراغش برود و با معرفی فردی به‌عنوان خلافکار، دستور قتلش را بدهد تا قاتل اجاره‌ای دست به‌کار شده و نقشه جنایت را اجرا کند.

به گزارش همشهری، ظهر 22اردیبهشت جنایت هولناکی در مشهد رقم خورد که در جریان آن 2نفر به ضرب ده‌ها گلوله به قتل رسیدند. آن روز خودروی پژو405 سفیدرنگی با 2سرنشین حوالی میدان توقف کرده بود که یک خودروی پراید در چند قدمی آن توقف کرد و جوان کوتاه‌قدی که صورتش را پوشانده بود از ماشین بیرون آمد و خودروی پژو را به رگبار بست. او بی‌‌محابا شلیک می‌کرد و به‌نظر می‌رسید هدف اصلی‌اش راننده پژو است و درحالی‌که دست‌کم 70 گلوله شلیک کرده و مطمئن شده بود هر دو سرنشین خودرو کشته‌ شده‌اند سوار پراید شد و با همدستش از محل گریخت.

  • انتقام‌جویی خونین

ماجرای این جنایت به قاضی‌ علی‌اکبر احمدی‌نژاد، کشیک جنایی مشهد گزارش شد و وی به همراه تیمی از کارآگاهان راهی محل حادثه شدند. هر دو سرنشین پژو جانشان را از دست داده بودند و در بازرسی خودروی آنها یک برگه حکم جلب و یک قبضه سلاح وینچستر کشف شد که نشان می‌داد جنایت احتمالا با انگیزه اختلافات شخصی و انتقام‌جویی رخ داده است.

با این اطلاعات تحقیقات برای شناسایی افرادی که با قربانیان دشمنی داشتند آغاز شد و کارآگاهان در جریان بررسی‌های خود به جنایتی رسیدند که مرداد سال گذشته در چهارراه امامیه مشهد رخ داده بود. آن روز 3مرد با استفاده از سلاح وینچستر و کلت کمری به سرنشینان یک پراید سفید که در این چهارراه توقف کرده بود حمله کرده و آنها را به گلوله بستند.

در جریان این تیراندازی‌ها راننده 34ساله پراید به‌شدت مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. پلیس در بازجویی از برادر مقتول که روز حادثه همراه وی بود دریافت که جنایت بر سر یک زن رخ داده است. ظاهرا زن جوان به تازگی با برادر مقتول آشنا شده و قرار ملاقات گذاشته بود، اما همین باعث شده بود مردی که قبلا با این زن رابطه داشته برای زهره‌چشم گرفتن، قاتل اجیر کند و آنها نیز با تیراندازی به سوی خودروی پراید، باعث وقوع این جنایت شده بودند.

کارآگاهان به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد جنایت چهارراه امامیه با جنایت میدان تلویزیون در ارتباط بوده است. شواهد نشان می‌داد آشنایان فردی که در چهارراه امامیه به قتل رسیده بود، پشت‌پرده جنایت میدان تلویزیون بوده‌اند. آنها تصور می‌کردند طراح اصلی جنایت چهارراه امامیه، یکی از همان کسانی بود که در میدان تلویزیون به قتل رسید و برای کشتن او قاتل اجیر کرده بودند و این مرد نیز با به رگبار بستن خودروی پژو باعث قتل 2نفر شد.

  • قاتل مخوف

مأموران که هر لحظه به کشف معمای این تیراندازی‌های هولناک نزدیک‌تر می‌شدند، بررسی‌های گسترده برای دستگیری عاملان تیراندازی‌ها را ادامه دادند و موفق شدند برخی از کسانی را که در این جنایات نقش داشتند شناسایی کنند. ردپای بعضی از این افراد به شهرستان قوچان رسید و برخی دیگر نیز در مشهد مخفی شده بودند که با محاصره مخفیگاه آنها، عملیات ضربتی برای دستگیری متهمان آغاز شد و کارآگاهان موفق شدند 6 مرد را در ارتباط با این جنایات دستگیر کنند.

  • قاتل مخوف

یکی از دستگیر شده‌ها متهم اصلی پرونده به نام مهدی است. مردی 36ساله 22اردیبهشت‌ماه درحالی‌که سلاح کلاشنیکف در دست داشت سرنشینان خودروی پژو را در میدان تلویزیون مشهد به رگبار بست و هر دو نفر آنها را به قتل رساند. او روز گذشته مقابل قاضی احمدی‌نژاد به ارتکاب این جنایت هولناک اعتراف کرد و گفت: سال‌ها پیش به‌صورت پیمانی در نیروی انتظامی مشغول به خدمت شدم.

آن موقع در سیستان و بلوچستان خدمت می‌کردم و حتی یک‌بار در جریان درگیری با اشرار یکی از آنها را به قتل رساندم. پس از پایان قراردادم، آن را تمدید نکردند و من از نیروی انتظامی خارج شدم. مدتی بعد، در سال84 و در جریان یک سرقت مسلحانه از طلافروشی دستگیر شدم و چندسال به زندان افتادم. در مدتی که زندان بودم، از خلافکارانی که به بقیه زور می‌گفتند، متنفر شدم.

اتفاقات زندان باعث شد از این خلافکاران کینه شدید پیدا کنم و وقتی آزاد شدم تصمیم گرفتم درصورت روبه‌رو شدن با چنین افرادی، آنها را به قتل برسانم. پس از آزادی از زندان راهی مشهد شدم. من کسی را نداشتم و تنها زندگی می‌کردم. در مشهد به‌عنوان نگهبان مشغول کار شدم تا از طریق دوستانم با فردی آشنا شدم که می‌خواست از یک نفر انتقام بگیرد. او ماجرا را برایم تعریف کرد و قبول کردم که آن فرد را به قتل برسانم.

متهم به قاضی جنایی مشهد گفت: باور کنید فرقی برایم نمی‌کرد که سوژه‌ام کیست. حتی اگر مقتولان نزد من آمده و گفته بودند که می‌خواهند از طرف مقابل انتقام بگیرند، برای آنها کار می‌کردم. من فقط می‌خواستم افرادی را که تصور می‌کردم زور گفته‌اند به قتل برسانم. برای همین با اسلحه کلاشنیکف راهی میدان تلویزیون شده و سرنشینان پژو را به رگبار بستم.

  • جنایت قدیمی

این همه اعترافات مهدی نبود؛ او در ادامه به قتل مردی در شهرستان تربت‌جام نیز اعتراف کرد و گفت: چند سال پیش یکی از ملاکان را در تربت‌جام به قتل رساندم. بر سر مسائل مذهبی با او دچار اختلاف شده بودم و به همین دلیل او را به قتل رساندم.

با اعتراف قاتل مخوف به جنایت در تربت‌جام، قاضی احمدی‌نژاد با مسئولان قضایی این شهر تماس گرفت اما آنها اعلام کردند که در جریان جنایتی که در این شهر رخ داده بود، یک متهم دستگیر و حتی به قصاص هم محکوم شده است.

به همین دلیل تحقیقات برای مشخص شدن صحت اعتراف جدید قاتل مخوف آغاز شده است. به‌گفته قاضی جنایی مشهد، مهدی اهل کرمان است و از چند سال قبل در مشهد زندگی می‌کرد. او مدعی است اگر به زندان برود ممکن است در آنجا خلافکاران زورگو را به قتل برساند و به همین دلیل درخواست داده که در سلول انفرادی نگهداری شود. در این شرایط برای وی قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده و همچنین مشخص شدن نقش متهمان دستگیر شده در جنایات ادامه دارد.

کد خبر 407052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha