همشهری آنلاین: رییس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: فسخ توافق هسته‌ای ایران توسط آمریکا سودی برای صلح جهانی ندارد. به عنوان معماران این توافق باید از هسته آن دفاع کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از «اسپوتنیک»، «ژان کلود یونکر» رییس کمیسیون اتحادیه اروپا روز شنبه با روزنامه آلمانی هانوفر مصاحبه کرده و گفته اتحادیه باید اقداماتی برای حفظ مفاد هسته‌ای توافق هسته‌ای ایران انجام دهد.

وی در مصاحبه با روزنامه «هانوفر» گفت: فسخ توافق هسته‌ای ایران توسط آمریکا سودی برای صلح جهانی ندارد. به عنوان معماران این توافق باید از هسته آن دفاع کنیم.

«یونکر» تاکید کرد: خاورمیانه در آشفتگی وسیعی است و ما هم به آنها نزدیک هستیم.

«یونکر» به اعضای اتحادیه اروپا هشدار داد که در قراردادهای دوجانبه با آمریکا اغوا نشوند چراکه ممکن است، اتحادیه را تضعیف کند.

وی گفت: ما باید از منافع و ارزش‌های خودمان دفاع کنیم. باید به عنوان یک کل واحد عمل کنیم. من از کشورهای عضو اتحادیه می‌خواهم در برابر اغوا شدن و ورود به توافق‌های دوجانبه با آمریکا مقاومت کنند. این کار اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

«یونکر» با بیان اینکه ما خواهان جنگ تجاری با آمریکا نیستیم، گفت: اما واشنگتن باید بداند که اروپایی‌ها برده سیاست‌های داخلی آمریکا نیستند.

این کمیسیونر اتحادیه اروپا تاکید کرد: اتحادیه پرونده‌هایی را علیه آمریکا و چین در سازمان تجارت جهانی تشکیل خواهد داد. اروپا چین را به تولید بی‌رویه فلزات و نقض حقوق مالکیت شرکت‌های اروپایی متهم می‌کند.

وی بحران جدید یورو را بعد از بی‌ثباتی‌های ایتالیا که منجر به سقوط ارزش سهام اروپایی شد رد کرد و گفت: واکنش بازارهای مالی بی منطق است.

 

کد خبر 407085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha