همشهری آنلاین: تعدادی از نقشه ها، طراحی ها و اشیای تاریخی مربوط به کتاب مصور و انیمیشن «وینی خرسه» حراج می‌شود.

ادبیات

به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، فیلم تازه‌ای برگرفته از شخصیت کلاسیک کتاب‌های کودکان «وینی دِ پو» (پو خرسه)، از سوی کمپانی دیزنی ساخته شده است.

این فیلم که «کریستوفر رابین» نام دارد و ساخت کمپانی دیزنی است داستان پسرک کتاب وینی‌ دِ پو است که حالا بزرگ شده و پس از چندین سال با قهرمان دوران کودکی‌اش در دنیای واقعی آشنا می‌شود. در این فیلم نقش کریستوفر را اوان مک ‌گرگور بازی کرده و کارگردانی ‌آن را مارک فورستر، کارگردان فیلم «باله اهریمنی» برعهده داشته است.

از سوی دیگر همزمان با شروع تبلیغات نمایش این فیلم، بناست مجموعه‌ای از اشیای تاریخی مرتبط با کتاب مصور و دنیای خیالی «وینی دِ پو» به نمایش درآمده و تعدادی از آنها نیز به حراج گذاشته شود. حراجی ساتبی لندن نیز اعلام کرده تابستان امسال نخستین نقشه زمین بازی وینی پو به طراحی ای‌اچ شپارد را به فروش خواهد گذاشت. این نقشه که در مجموعه اشیای مربوط به ادبیات بریتانیا است با قیمت پایه ۱۷۰ هزار یورو به حراج گذاشته می‌شود.

نقشه زمین بازی وینی‌ پو که در سال‌های پایانی دهه ۱۹۲۰ میلادی ترسیم شده، الهام‌بخش دنیای خیالی وینی‌ پو در تمام آثار بعدی و همچنین فیلم‌های کمپانی دیزنی و همچنین آخرین ساخته این شرکت درباره وینی‌پو بوده است.

موزه ویکتوریا و آلبرت میزبان بزرگترین نمایشگاهی خواهد بود که تاکنون درباره این شخصیت داستانی برپا می‌شود. این مجموعه اشیای بسیاری را در خود جای داده که از جمله آنها تصویرسازی‌های دستی اولین کتاب، به همراه نامه‌ها، عکس‌ها و دستنوشته‌های نویسنده و تصویرساز کتاب و همچنین طراحی‌های دستی ای‌اچ شپارد از شخصیت‌های محبوب این داستان است که بناست پس از ۴۰ سال به نمایش در ‌آیند. همچنین یک سرویس چای‌خوری با طرح وینی پو که به ملکه الیزابت نوجوان هدیه شده بوده نیز در این نمایشگاه دیده خواهد شد.

کتاب وینی د پو نوشته آلن آلکساندر میلن، نویسنده بریتانیایی است. کریستوفر رابین پسر میلن و خرس اسباب‌بازی او که وینی نام داشت الهام‌بخش این نویسنده در خلق داستان وینی پو بوده‌اند.

شخصیت عروسکی این داستان با فلسفه ساده و کاربردی‌اش الهام‌بخش فیلم‌های انیمیشن و حتی کتاب‌ها بوده است. یکی از جملات مشهور وی که به ضرب‌المثل تبدیل شده این است:‌ «وقتی بادکنک به دست سراغ عسل می‌روید، مهمترین نکته این است که نگذارید زنبورها بفهمند دارید می‌آیید.»

کد خبر 407139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha