سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «پرسه در عرصه روزمرگی» نوشته سیدمحمد بهشتی توسط انتشارات روزنه منتشر و راهی بازار نشر شد.

پرسه در روزمرگی

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب جدید سید محمد بهشتی به تازگی با عنوان «پرسه در روزمرگی» توسط انتشارات روزنه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب ۶۷ یادداشت کوتاه از بهشتی را که سال ۹۶ نوشته‌ شده‌اند در بر می‌گیرد. «پرسه در روزمرگی» به تعبیری ماحصل پرسه‌های روزمره‌ نویسنده لابلای اخبار و رویدادها و اشخاص است. جلد اول و دوم گفتگوهای سینمایی بهشتی از دیگر کتاب‌هایی است که روزنه از وی منتشر کرده است.

بهشتی در این کتاب درباره چیزهایی نوشته که در وهله نخست به هم بی‌ارتباط به نظر می‌رسند؛ مثل اشیاء جمع شده در کشکول اما فصل مشترک همه‌ آن‌ها این است که بی‌ عزم سوداگری و پیش‌فرض حول آنها گشته‌ و نازشان را کشیده‌ است.

او در معرفی مطالب این کتاب نوشته است: در نگاه سوداگرانه آن‌چیزی را می‌یابیم که خود می‌خواهیم ولی در پرسه‌زدن خود را در معرض دیدن و شنیدن و استشمام و مشمول لطف موضوعات قرار می‌دهیم. این همان جنس شناختی است که فرهنگ‌مان ما را به آن دعوت کرده؛ یعنی شناختی که بر اثر انس و الفت به دست می‌آید. لذا می‌توان گفت همه این یادداشت‌ها در یک امر مشترک‌اند و آن اینکه همه‌شان ماحصل نگاه فرهنگی به موضوعات‌ است.

این کتاب با ۳۶۸ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 407333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha