جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، گروهی از دیپلمات‌های این کشور در گوانگ‌ژو چین را پس از اینکه علائم بیماری مرموزی در آنها دیده شد، به خانه بازگردانده است.

چین و آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: این بیماری که شبیه به یک آسیب مغزی است، همان بیماری است که پیش از این دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا به آن دچار شده بودند.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: بعد از تایید اینکه یکی از کارکنان دولت دچار یک "حادثه پزشکی" در جنوب چین شده است، وزارت خارجه آمریکا تیمی را برای بررسی وضعیت سلامت کارکنان و خانواده‌های مقیم آنها در کنسولگری آمریکا در شهر گوانگ‌ژو اعزام کرد.

وی ادامه داد: در راستای این روند بررسی، وزارت خارجه افرادی را برای ارزیابی بیشتر و جامع درباره علائم این بیماری و یافته‌ها در آمریکا به کارگرفته است.

او افزود: متخصصان پزشکی اقدامات خود را برای ارزیابی کامل درباره علت بروز این بیماری ادامه می‌دهند.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز چهارشنبه اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا دست کم دو تن از دیپلمات آمریکایی را بعد از شنیدن "صداهای عجیب" و بیمار شدن آنها، از چین به کشور بازگردانده است.

سفارت آمریکا در چین نیز گزارش کرد یکی از کارمندان دولت آمریکا متحمل نوعی آسیب خفیف مغزی بعد از "شنیدن صداهای عجیب و غیرعادی و داشتن احساس فشار در سر" شده است؛ اتفاقی که یادآور حادثه مشابهی برای کارمندان سفارت آمریکا در کوبا در سال گذشته است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه تیمی را برای بررسی چندجانبه درباره نشانه‌های این بیماری نامعلوم به کار گرفته است.

وی ادامه داد: ماهیت و علت این بیماری که پرسنل آمریکایی به آن مبتلا شده‌اند هنوز مشخص نشده است.

هم چنین سال گذشته میلادی در کوبا، آمریکا اعلام کرد 24 نفر از دیپلمات‌های این کشور با خانواده‌هایشان قربانی حمله‌ای اسرارآمیز شده‌اند که سبب وارد شدن آسیب مغزی به آنها شده است.

کد خبر 407438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha