همشهری آنلاین: هر شهروند اتحادیه اروپا سالانه به طور میانگین بر اثر خرید و فروش کالاهای تقلبی، حدود ۱۱۶ یورو زیان می‌بیند.

fake

به گزارش خبرگزاری آلمان مجموعا ۶۰ میلیارد یورو، زیان سالانه اتحادیه اروپا است. زیانی که بنا بر پیش‌بینی کارشناسان سیر صعودی خواهد داشت.

معامله و داد و ستد با کالاهای تقلبی ساخت چین و ترکیه در اروپا روزبه‌روز در حال گسترش است. پدیده‌ای که به اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا زیان شدیدی وارد می‌کند.

سایت اینترنتی شبکه خبری "ان-تی‌وی" روز چهارشنبه ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) میزان زیان اتحادیه اروپا از داد و ستد کالاهای تقلبی را حدود ۶۰ میلیارد یورو در سال اعلام کرده است.

این در حالی است که کارشناسان احتمال افزایش بیش از پیش حجم خرید و فروش کالاهای تقلبی در بازارهای اروپا را منتفی نمی‌دانند.

حتی پیش‌بینی شده است که با توجه به افزایش آهنگ رشد اقتصادی در کشورهای اروپایی، زیان وارده از محل عرضه کالاهای تقلبی در بازارهای اروپا در آینده به ۸۵ میلیارد یورو در سال نیز افزایش یابد.

بنا بر گزارش یاد شده، دو عامل باعث گسترش این بزهکاری شده‌اند: یکی نازل بودن مجازات‌های پیش‌بینی شده برای چنین اموری و دیگری سود کلان ناشی از عرضه این کالاها در بازارهای اروپا.

  • کالاهای تقلبی ساخت ترکیه و چین

موضوع سیل کالاهای تقلبی حدود ۱۳ شاخه از فعالیت‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد. کالاهای چرمی، ساعت، عطر، لوازم آرایش و سیگار از جمله کالاهایی هستند که به طور تقلبی تولید شده و با نام شرکت‌های معتبر به بازار عرضه می‌شوند.

دقت در تولید این کالاها به گونه‌ای است که تشخیص نمونه اصلی و تقلبی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان اروپایی ناممکن است.

سیل کالاهای تقلبی از طریق مراکش یا از مسیر اوکراین و آلبانی وارد بازارهای اروپا می‌شود.

تعداد کشورهایی که در زمینه تولید کالاهای تقلبی فعالیت می‌کنند، زیاد است. اما بنا بر گزارش سایت یاد شده، کالاهای تقلبی که در بازارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا عرضه می‌شوند، عمدتا ساخت چین، ترکیه و امارات متحده عربی هستند.

کد خبر 407448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha