چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سیستان و بلوچستان بیشترین مدارس خشتی و خراسان جنوبی کمترین مدرسه‌های خشتی را دارد.

 مهراله رخشانی‌مهر، رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز که در مدرسه دارالفنون برگزار شد به بیان تحلیلی از وضعیت موجود مدارس پرداخت و گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور 5.18 مترمربع است در حالی که استاندارد آن 8.39 متر مربع است.

مهرانه رخشاني‌مهر افزود: 11 استان کشور زیر خط میانگین سرانه آموزشی قرار دارند که گلستان، گیلان، سیستان و بلوچستان و البرز از این جمله اند.

به گزارش ایسنا،رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود:  30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی اند.بیشترین آمار مدارس نیازمند تخریب مربوط به تهران و کمترین مدارس مربوط به استان قم است. همچنین بیشترین مدارس نیازمند بازسازی در تهران و کمترین میزان آن مربوط به چهارمحال و بختیاری است.

او  در ادامه به حکم برنامه ششم توسعه بابت اختصاص سه میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای تخریب و نوسازی مدارس عنوان کرد: بر اساس این حکم باید این مبلغ برداشت شود اما چون حساب ذخیره ارزی اعتبار ندارد در سال اول اجرای برنامه ششم توسعه مغفول مانده است.

کد خبر 407877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha