همشهری آنلاین: ارتش هند اعلام کرد چهار نیروی مرزی این کشور بدلیل تیراندازی نیروهای پاکستانی در شمال ایالت جامو و کشمیر هند کشته شدند.

 ۴ هندی در تیراندازی مرزبانان پاکستانی کشته شدند

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون ' ان دی تی وی'، نقض آتش بس توسط پاکستان نزدیک به یک هفته پس از توافق مقامات نظامی ارشد دو کشور برای احیای توافقنامه سال 2003 برای آتش بس دوجانبه اتفاق می افتد.

'رام اوتار' یک فرمانده نیروی زمینی هند گفت: نیروهای پاکستانی شب گذشته اقدام به تیراندازی بدون دلیل در امتداد مرز های بین المللی در منطقه 'سامبا' کردند که درنتیجه این ا قدام سه نیروی دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود: این تیراندازی که ساعت 22 شب گذشته به وقت محلی آغاز شده بود تا صبح روز چهارشنبه ادامه یافت . نیروهای هندی نیز به این اقدام پاکستان واکنش نشان دادند.

به گفته دولت هند،از آغاز سال 2018 نیروهای پاکستانی بیش از یک هزار بار آتش بس بین دو کشور را نقض کرده اند.

'راویش کومار'سخنگوی وزارت امور خارجه هند در اوایل ماه جاری گفت: نقض های مکرر آتش بس از سوی پاکستان،پوششی برای کمک به شبه نظامیان و تروریست ها برای نفوذ به خاک هند در جامو و کشمیر است.

وی اظهار امیدواری کرد که پاکستان به تعهدات خود در خصوص آتش بس بین دو کشور عمل کند.

به گفته مقامات نظامی هند،نقض آتش بس توسط پاکستان درمنطقه جامو و کشمیر در دوم ماه جاری(ژوئن) دو نیروی نظامی هندی کشته شدند.

هند و پاکستان در 29 ماه مه -هشتم خرداد- برای احیای توافقنامه آتش بس به توافق رسیدند.

هند و پاکستان در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرزهای جامو وکشمیر را امضا کردند.

هند و پاکستان همواره یکدیگر را به نقض مکرر آتش بس در امتداد خط واقعی کنترل درجامو و کشمیر یکدیگر را متم می کنند.

تنش میان هند و پاکستان از دو سال گذشته به علت خشونت های کشمیر و حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال هند افزایش یافت.

این تنش ها پس از حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش هند در شهر اوری و کشته شدن 19 سرباز هندی و همچنین عملیات انتقام جویانه هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان در کشمیر تشدید شده است.

هند ،پاکستان را حامی تروریسم و گروه های شبه نظامی ضد هند می داند، اما پاکستان همواره نقش خود را در حملات تروریستی علیه هند رد کرده است.

از سوی دیگر پاکستان هند را به ایجاد ناآرامی در استان بلوچستان این کشور متهم کرده است.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

کد خبر 407931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha