شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: دمای هوای کشور به ویژه در مناطق شمالی و دامنه‌های البرز طی شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

به گزارش ايرنا، مسعود حقیقت با اعلام اين خبر گفت: شنبه 26 خرداد ماه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب به ویژه مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان گیلان، استان مازنداران و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یکشنبه 27 خرداد، باز در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز، رگبار و رعد و برق بوقوع می‌پیوندد اما در سایر مناطق کشور هم پدیده خاصی وجود ندارد.

به گفته حقیقت، جمعه در منطقه زابل گرد و خاک و وزش باد شدید داریم و طی دو سه روز آینده باز در خوزستان، بوشهر و ایلام گرد و خاک داریم اما از دوشنبه به بعد، سواحل و استان‌های شمالی خنک‌تر می‌شوند.

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اشاره به روند افزایشی دما گفت: به نظر می‌رسد با این شرایط شالیکاران باید مراقب باشند که آب شالیزارها قطع نشود و همچنین زنبورداران و گلخانه‌داران باید مراقب افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر باشند.

حقیقت ادامه داد: در استان‌های جنوبی کشور با توجه به روند افزایشی دما باید عملیات محلول‌پاشی در ساعات میانی روز انجام نشود.

وی در خصوص دمای هوای تهران نیز گفت: دیروز بیشینه دمای هوای تهران 33 درجه سانتی‌گراد بود و امروز بیشینه هوای پایتخت به 36 درجه سانتی‌گراد و فردا و پس فردا به 37 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حقیقت در مورد سردترین و گرم‌ترین مناطق کشور نیز گفت: ورزقان در استان آذربایجان شرقی امروز صبح با دمای مثبت 7 درجه سانتی‌گراد خنکترین منطقه و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان با دمای مثبت 46 درجه سانتی‌گراد گرمترین منطقه بوده است.

کد خبر 408094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha