همشهری آنلاین: شرکت اپل اعلام کرد تنظیمات موجود در گوشی‌های آی‌فون را با هدف جلوگیری از دسترسی هکرها و سایر افراد بدون داشتن مجوز قانونی مناسب تغییر خواهد‌داد.

براساس گزارش BBC، این اقدام اپل مي‌تواند کار را برای نيروهاي پلیس كه حين تحقيق درباره پرونده‌هاي مختلف به گشودن قفل گوشي‌ها نياز پيدا مي‌كنند را بیش از هميشه دشوار سازد. شركت می‌گوید هدف اين تغییرات بی‌اثر کردن روند اجرای قانون در آمریکا نیست.

اين شركت یکی از مخالفان سرسخت اجبار شرکت‌های فناوری به ايجاد دسترسي به  ارتباطات و اطلاعات کاربران از سوي مقامات دولتي و پليس بوده است. پلیس می‌گوید دسترسي به امكان قفل‌گشايي از گوشي‌هاي آي‌فون و آي‌پد بدون نياز به مجوز برای فعالیت‌های آنها حیاتی است.

شركت اپل در سال 2016 درزمينه شکستن قفل گوشي مهاجمي كه کشتار سان‌برناردینو را انجام داد با پليس همكاري نكرد؛ حتي باوجود حكم دادگاه كه به اپل دستور داده بود به FBI برای گشودن قفل تلفن عامل این کشتار و دسترسی به اطلاعات آن کمک کند.

خودداري اپل از اين همكاري باعث شد پلیس آمریکا با کمک شرکت دیگری نرم‌افزاری برای گشودن قفل گوشي ايجاد كند. پلیس فدرال آمریکا نام این شرکت و هکرهایی که در ساخت اين نرم‌افزار همكاري داشتند را اعلام نكرده‌است.

داده‌های کاربران در سیستم عامل iOS به طور خودکار رمزگذاری می‌شوند و درصورتي كه دستگاهی قفل باشد، بدون داشتن رمز ورود دسترسی به آن غیر ممکن می‌شود.

اپل در بیانیه‌ای اعلام كرد به طور مداوم در حال تقویت امنیت محصولات خود برای محافظت از كاربران در برابر هکرها، سارقان هویت و رخنه و نفود به اطلاعات شخصی آنها است. همچنين اعلام كرد به نهادهای مجری قانون احترام می‌گذارد و قصد لطمه وارد كردن به تلاش‌های آنها در راستاي ارتقای امنیت را ندارد.

تغییرات جديد در تنظیمات آی‌فون‌ها با هدف جلوگیری از دسترسی غیر قانونی و بدون‌مجوز به اين گوشي‌ها از طریق درگاه USB ايجاد خواهد شد.

کد خبر 408157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha