مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانواده فیزیکدان فقید و مشهور استفان هاوکینگ اعلام کردند سخنان وی به عنوان پیام صلح و امید به فضا تابانده شد.

هاوکینگ

براساس گزارش BBC، روي سخنان استفان هاوكينگ، قطعه موسيقي آهنگساز مشهور "ونجليز" تدوين شده‌بود و در مراسم شكرگزاري و بزرگداشت زندگي استفان هاوكينگ كه در وست‌مينيستر ابي برگزار شد به نزديك‌ترين سياهچاله به زمين تابانده شد.

استفان هاوكينگ در سن 76 سالگي و پس از نبردي طولاني با بيماري موتور نوروني از دنيا رفت. تاباندن اين قطعه موسيقي از طريق ماهواره پس از برگزاري مراسم بزرگداشتي با حضور افراد سرشناسي از جمله بنديكت كمبربچ كه در درام شبكه BBC نقش هاوكينگ را بازي كرده‌بود، تيم پيكه فضانورد بريتانيايي، و همچنين اعضاي خانواده هاوكينگ برگزار شد. در اين مراسم علاوه بر تاباندن صداي هاوكينگ به فضا،‌خاكستر او نيز در وست‌مينيستر ابي دفن شد.

لوسي هاوكينگ دختر استفان هاوكينگ در اين مراسم گفت موسيقي كه براي همراهي سخنان پدرش انتخاب شده حركتي زيبا و نمادين بوده‌است كه ميان حضور پدرش در اين سياره و علاقه‌اش به رفتن به فضا و اكتشاف جهان هستي ارتباط برقرار مي‌كند. 

صداي استفان هاوكينگ و موسيقي ونجليز به نزديك‌ترين سياهچاله‌ با نام 1A 0620-00 واقع در سيستمي دوتايي كه كوتوله‌اي نارنجي در آن حضور دارد، تابانده شد. لوسي هاوكينگ در اين مراسم گفت اين پيام، پيامي از صلح و اميد، درباره اتحاد و نياز به زندگي هماهنگ در كنار يكديگر روي سياره زمين عنوان است.

اين پيام از ماهواره آژانس فضايي اروپا در سبروس در اسپانيا به فضا تابانده شد. خاكستر هاوكينگ در وست‌مينيستر ابي ميان آرامگاه آيزاك نيوتن و چارلز‌داروين دفن شد.

کد خبر 408164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha