همشهری‌آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که شرکت اتوبوسرانی مدام در معرض مشکلات اجتماعی قرار دارد و باید اختیارات این شرکت به طور کامل به شهرداری تهران تفویض شود.

 محسن پورسیدآقاییف معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران در جریان مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی که یکشنبه 27 خرداد در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار داشت، درباره تفویض اختیارات شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران، گفت: اتوبوسرانی به صورت دائم در معرض مشکلات اجتماعی قرار دارد. اگر بنا است اقدام‌هايي در خصوص بهبود سیستم حمل و نقل عمومی انجام دهیم باید تفویض اختیارات به صورت کامل انجام شود و تمام اختیارات شرکت اتوبوسرانی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محسن پورسيدآقايي افزود: اساسنامه کنونی اتوبوسرانی مصوب مجلس است. لذا تغییر در قوانین باید با تغییر در منشأ صدور قوانین انجام شود. می‌توانیم شرکت اتوبوسرانی جدیدی ایجاد کنیم که تحت نظر شهرداری باشد و شرکت اتوبوسرانی قبلی را منحل کنیم. اجازه انحلال این شرکت در قانون وجود دارد.

او تاکید کرد: اگر اختیارات را به صورت کامل به شهرداری واگذار نکنیم مدیران شرکت اتوبوسرانی به راحتی می‌توانند از دستورهاي شهردار سرباز زنند و هیچ تبعیتی از مجموعه شهرداری نداشته باشند.

در ادامه این جلسه، مرتضی الویری در خصوص ارائه اساسنامه شرکت اتوبوسرانی به شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق مصوبه شورا ، شهرداری مکلف بوده تا پایان سال 1396 اساسنامه جدید شرکت اتوبوسرانی را براي تصویب و طی مراحل قانونی به شورا ارائه دهد که این کار انجام نشده است.

کد خبر 408188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha