یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نگارش سریال تاریخی «گوهر شاد بیگم» در ۱۳ قسمت به پایان رسیده است و هم‌اکنون مراحل ابتدایی پیش تولید را پشت سر می‌گذارد.

سریال

به گزارش ايسنا؛ میترا عرفانی خانقاهی ـ نویسنده سریال «گوهرشاد بیگم» ـ ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: سریال تاریخی «گوهرشاد بیگم» در ۱۳ قسمت روایتگر زنی مقتدر از دوره تیموریان است که در برهه‌ای از تاریخ پرشکوه این سرزمین نقش سیاسی اجتماعی و شخصیتی فرهنگ‌ساز داشته است.

او ادامه داد: از آثار برجسته به جا مانده از این بانوی نیکوکار و هنردوست می‌توان به مسجد گوهرشاد واقع در حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره کرد. این سریال که قهرمان اصلی‌اش «مهدعلیاء گوهرشاد بیگم» است با رویکرد پرداختن به زنان برجسته و تاریخ‌ساز این مرز و بوم نگاشته شده است.

عرفانی خانقاهی درباره کاراکتر «مهدعلیاء گوهرشاد بیگم» توضیح داد: این کاراکتر تاریخی در طول حکومت همسرش شاهرخ میرزا به آبادانی ویرانه‌هایی که تیمور گورکانی در ایران و افغانستان به بار آورده بود پرداخت و نقش بسزایی در فرهنگ این سرزمین بر جای گذاشت.

سریال «گوهر شاد بیگم» که برای یک فصل نگاشته شده است، به قلم میترا عرفانی خانقاهی و با مشاوره ناصر هاشم‌زاده به پایان رسیده و مراحل ابتدایی پیش تولید را طی می‌کند.

کد خبر 408190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha