نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قتل سریالی ۸زن در گیلان در حالی برگزار شد که علاوه بر قاتل سریالی، همسرش نیز به اتهام معاونت در قتل در دادگاه حضور یافت.

متهم

به گزارش همشهری، صبح پنجشنبه گذشته فرزاد، 41ساله که متهم است در جریان جنایت‌های سریالی‌اش بین سال‌های 88تا 95، هشت زن را در استان گیلان به قتل رسانده است به همراه همسرش از زندان به دادگاه کیفری گیلان منتقل شد تا پای میز محاکمه قرار بگیرد.

در این جلسه که علاوه بر متهمان، اولیای دم مقتولان نیز حضور داشتند به قرائت کیفرخواست 47صفحه‌ای متهمان پرداخته شد که براساس آن اتهام فرزاد قتل عمدی 8زن مسلمان، 6فقره جنایت بر میت با مثله‌کردن آنها و 8فقره سرقت و پنهان‌کردن اجساد در رودخانه‌ها و حاشیه جاده‌هاست. همچنین اتهام همسر او یک فقره معاونت در قتل، مباشرت در خریدوفروش طلاجات، مساعدت در خلاصی متهم ردیف اول از طریق منحرف‌کردن ادله عنوان شده است.

در این جلسه نماینده دادستان با بیان کیفرخواست گفت: نخستین قتل فرزاد مربوط به بیش از ۸ سال پیش است. او در پوشش مسافرکش با مقتولان ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتماد آنها، طعمه‌هایش را به قتل رسانده و طلاهای آنها را سرقت می‌کرد. این مرد برخی از مقتولان را با ترفند ایجاد اشتغال و برخی را به بهانه کمک مالی اغفال می‌کرد.

در بخشی از کیفرخواست آمده است:«‌متهم پس از جلب اعتماد برخی زنان، با این ادعا که رستورانی در منطقه امامزاده هاشم داریم و نیازمند کارگر هستیم آنها را فریب می‌داد. در برخی از موارد که همسرش هم حضور داشت، آنها مدعی می‌شدند که مسئول یک مؤسسه حمایتی هستند و قصد کمک به فقرا را دارند و از این طریق شماره تماس آنها را به‌دست آورده و پس از تماس‌های مکرر و فریب طعمه‌هایش اقدام به قتل و سرقت طلا و جواهرات می‌کرده است.»

به گفته نماینده دادستان، زنان مقتوله بالای ۵۰ سال داشتند و همگی هنگام خروج از منزل و رفتن به سر قرار با قاتل، مقدار زیادی طلا به همراه خود داشتند.این زوج قاتل در اظهارات خود به مثله کردن جسد 6نفر از قربانیان در حمام خانه‌شان و قرار دادن اجساد در کیسه‌های زباله رنگی و سپس پنهان کردن آنها با دفن کردن در زمین و یا انداختن آنها به آب و حاشیه خیابان‌ها اعتراف کرده‌اند.

همچنین در گزارش‌های نماینده داستان آمده است متهم ردیف دوم پس‌ازاینکه همسرش مقتولان را به قتل می‌رسانده، طلاها را برای اینکه شک طلافروشی‌ها را نسبت به‌خود از بین ببرد در محله‌ها و فروشگاه‌های مختلف و در فواصل زمانی طولانی عرضه می‌کرد و با این اقدام ردی از خود باقی نمی‌گذاشتند.

نماینده دادستان همچنین گفت: متهم ردیف اول برای خرید سیم‌کارت و گوشی‌های سرقتی برای برقراری تماس با قربانیانش به فروشگاه‌های مختلف می‌رفته و برای اینکه شناسایی نشود، تمامی سیم‌کارت‌های مسروقه را همسرش می‌خریده است.

یکی از زنانی که بعد از دستگیری متهمان به اداره آگاهی مراجعه کرده بود درباره نحوه آشنایی‌اش با قاتل گفته بود:‌ من به بهانه کار در منزل و نگهداری از فرزند این زوج اغفال شده بودم. همسر قاتل زنی خوش صحبت و پیگیر بود. در نهایت روزی به بهانه رفتن به یک مهمانی مجلل من را دعوت کرد و خواست طلاهایم را هم با خودم ببرم اما من که به رفتار آنها مشکوک بودم، بدون هیچ زیورآلات و طلاجات قیمتی در محل حاضر شدم که مورد اعتراض آنها قرار گرفتم. در نهایت نیز با دلخوری از ماشین پیاده شدم و دیگر ارتباطی با این زوج نداشتم.

همچنین شخصی دیگر که آرایشگاه زنانه‌ای داشته و از افراد نجات یافته از دست این زوج بود نیز اظهارات مشابهی مطرح کرده و از نقش همسر قاتل در جلب رضایت ارتباط و کشاندن مقتولان به خانه قاتل پرده برداشته بود.

  • جنایت با انگیزه کینه‌توزی

اما انگیزه قاتل در برخی از جنایاتش علاوه بر سرقت، کینه‌توزی هم بود. در اعترافات او آمده است: نخستین مقتولم خانمی بود که پس از آشنایی و دوستی با او از وی تقاضای مقداری پول یا طلا کردم. اما مقتول با پوزخندی درخواست مرا رد کرد. من نیز از روی کینه و به‌دلیل نیاز مالی او را به قتل رساندم و طلاهایش را سرقت کردم. آخرین قربانی‌ام را هم به‌خاطر کینه‌توزی و انتقام‌جویی به قتل رساندم و البته بحث پول و طلا هم بود.

طبق کیفرخواست قرائت شده در دادگاه، متهم ردیف اول به ارتکاب تمامی قتل‌ها اعتراف کرده اما جسد ۲‌مقتول هنوز پیدا نشده است. همچنین نحوه قتل‌ها تقریبا مشابه بوده است. از طرفی همسر وی نیز در اظهارات خود گفته است: اواخر سال ۹۵ بود که متوجه مثله کردن یک زن توسط همسرم در حمام خانه شدم.

همسرم اعتراف کرد که قبل از ازدواج با من نیز مرتکب ۴ فقره قتل شده. وی افزود: همسرم یک روز مرا به جاده زنجان-طارم برد و در محلی که به گفته او یکی از اجساد را در آنجا رها کرده بود مرا تهدید به سکوت و همدستی کرد. او همچنین مرا به کشتن فرزند کوچکم تهدید کرد. من تنها به فروش طلاها و خرید سیم کارت بدون نام و گوشی اقدام کردم. حتی روزی همسرم از من خواست تا یکی از زنانی را که به خانه ما آمده بود به قتل برسانم اما این کار را نکردم و با ترفندی آن زن را از خانه دور کردم.

پس از بیان کیفرخواست، نخستین جلسه محاکمه به پایان رسید و قرار است در جلسات آینده متهمان به بیان دفاعیات خود بپردازند.

کد خبر 408238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha