دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین جلد از مجموعه ۷ جلدی «تیم بازنده» توسط کتاب‌های زرافه منتشر شد.

تیم بازنده، برنده است!

آدم گاهی اشتباه می‌کنه عنوان کتاب اول از مجموعه 7جلدی «تیم بازنده» است که توسط کتاب‌های زرافه، واحد کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق منتشر شده است. شخصیت اصلی این مجموعه، پسربچه‌ای بازیگوش و بامزه به نام تیم است که دست‌نوشته‌هایش طنزآمیزش را در این کتاب می‌خوانیم. تیم پسری معمولی نیست، دوست صمیمی‌اش یک خرس قطبی به نام «بزرگ» است. علاوه بر این او آژانس کارآگاهی دارد و پرونده‌های مختلفی را دنبال می‌کند. از بررسی پرونده‌ی گم شدن شکلات‌های دوستش تا مقابله با دختری که او هم ادعای کارآگاهی دارد از جمله ماجراهایی است که تیم و دستیارش بزرگ را درگیر قصه‌های خنده‌داری می‌کند که برای گروه سنی کودک سرگرم‌کننده و آموزنده است.

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، مجموعه تیم بازنده توسط استفان پاستیس نوشته و تصویرسازی شده است. مریم فتاح‌زاده ترجمه اثر حاضر را بر عهده داشته است. کتاب‌های زرافه با همکاری آژانس ادبی مداد آبی در چهارچوب قانون بین‌المللی حق انحصاری نشر (copyright) امتیاز انتشار ترجمه فارسی این کتاب را از نویسنده آن به‌صورت انحصاری خریداری کرده است. علاوه بر این متن ترجمه شده توسط مریم فتاح زاده بسیار دقیق و روان است و با سایر ترجمه‌های چاپ شده توسط دیگر نشرها تفاوت محسوس و قابل توجهی دارد. از این رو خوانش این کتاب برای گروه سنی کودک آسان و دلچسب است.

آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی و اقتصادی به کودکان از جمله موضوعات مطرح شده در این مجموعه کتاب‌هاست. تیم، شخصیت اصلی داستان به دنبال کسب درآمد و آموزش مهارت‌های مختلف برای رونق کسب‌و‌کار کودکانه‌اش است. نحوه مواجه تیم با مشکلاتش در رابطه با دوستان، مدرسه، خانه، خانواده و پیدا کردن راه‌حلی خلاقانه به سبک خودش، خوانندگان کتاب را می‌خنداند و به کودکان ابزاری برای پیروزی بر مشکلات‌شان پیشکش می‌کند.

«آدم گاهی اشتباه می‌کنه» در 272 صفحه و با قیمت 23000 تومان توسط کتاب‌های زرافه در بهار 1397 به چاپ رسیده است. جلد دوم و سوم این مجموعه نیز به زودی توسط این انتشارات منتشر خواهد شد.

کد خبر 408253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha