سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از برقراری هوای ناسالم طی سه‌شنبه ۲۹ خرداد برای گروه‌های حساس خبر داد و گفت: به دلیل افزایش سرعت باد و وقوع گرد و غبار احتمال افزایش غلظت ذرات معلق تهران طی امروز و چهارشنبه ۳۰ خرداد وجود دارد.

حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز(۲۹ خرداد) است و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و جنوب غربی انتظار می‌رود.

حسين شهبازي ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات امروز (۲۹ خرداد) سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. این شرایط جوی فردا (۳۰ خرداد) کمابیش ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی، براین اساس انتظار می‌رود تا روز چهارشنبه (۳۰ خرداد) بر غلظت آلاینده‌ها به‌طور نسبی افزوده شود.

او تاکید کرد: دمای تهران طی دو روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان گفت: میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۶ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کد خبر 408375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha