چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بوریس بکر، قهرمان پیشین تنیس جهان، می‌خواست با گذرنامه سیاسی جمهوری آفریقای مرکزی پرونده ورشکستگی‌اش در بریتانیا را ببندد. اما نتوانست برنامه خود را اجرا کند. گفته شده که گذرنامه سیاسی بکر جعلی است.

آفریقای مرکزی گذرنامه سیاسی بوریس بکر را جعلی خواند

به گزارش دويچه وله، موضوع مصونیت دیپلماتیکی که گفته می‌شد قرار است بوریس بکر، ورزشکار آلمانی و قهرمان پیشین تنیس جهان، از آن بهره ببرد، هنوز در کانون بحث ‌رسانه‌های آلمان است. دولت جمهوری آفریقای مرکزی سه‌شنبه (۱۹ ژوئن / ۲۹ خرداد) اعلام کرد که گذرنامه سیاسی بکر واقعی نیست. این خبر را خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرده است.

وزارت امور خارجه جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد که "سند [عرضه شده] جعلی است".

بوریس بکر برای رهایی از پرونده ورشکستگی‌اش گفته بود که به عنوان وابسته ورزشی مخصوص کشور آفریقای مرکزی از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است.

به گفته رئیس دفتر وزیر امور خارجه جمهوری آفریقای مرکزی، کاری که بوریس بکر درباره آن صحبت کرده در بانک اطلاعاتی دولت این کشور ثبت نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سند مورد بحث تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۱۸ را دارد. به گفته رئیس دفتر یاد شده، شماره سری این سند با شماره گذرنامه‌های سفیدی مطابقت دارد که در سال ۲۰۱۴ به سرقت رفته‌اند. افزون بر این، امضا و مهر این سند متعلق به وزیر امور خارجه جمهوری آفریقای مرکزی نیستند.

دادگاهی در لندن در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که بوریس بکر امکان پرداخت قروض خود را دارد و نمی‌تواند اعلام ورشکستگی کند. اما بکر همواره گفته است که قادر به پرداخت قروض خود نیست.

الیور موزر، وکیل بوریس بکر، هفته پیش تصریح کرده بود که موکلش از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است چون وابسته ورزشی مخصوص کشور آفریقای مرکزی است.

اما دوشنبه (۱۸ ژوئن) وزارت امور خارجه آفریقای مرکزی اعلام کرد که بکر دیپلمات رسمی این کشور نیست.

به نوشته سایت خبری آلمانی "تاگس‌شاو"، در وبسایت سفارت این کشور در بروکسل نام بوریس بکر به عنوان "آتاشه" (وابسته دیپلماتیک) آمده بوده، اما سپس حذف شده است.

کد خبر 408530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha