چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: «مارتین اسکورسیزی» برای دریافت جایزه دستاورد سینمایی به شهر رُم بازخواهد گشت، جایی که زادگاه سینمای نئورئال ایتالیا به عنوان یکی از بزرگترین الهامات سینمایی اوست.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «آنتونیو موندا» دبیر جشنواره رم اعلام کرد «اسکورسیزی» سیزدهمین جایزه یک عمر دستاورد سینمایی این رویداد را از دستان «پائولو تاویانی» کارگردانی ایتالیایی دریافت خواهد کرد. 

«اسکورسیزی» از دیرباز ارتباطات زیادی با ایتالیا و سینمای این کشور داشته است و پدربزرگ و مادبزرگ‌های او از هر دو طرف از شهر پالرموی ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. وی در سال ۱۹۹۹ فیلمی مستند درباره کارگردانان ایتالیایی به نام «سفر من به ایتالیا» ساخت و فیلم «دارو دسته نیویورکی‌ها» را نیز در سال ۲۰۰۲ در استودیو معروف «Cinecitta» در شهر رم مقابل دوبین برد.

این کارگردان آمریکایی که ساخت فیلم‌هایی چون «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و دیگر آثار چون «تنگه وحشت»، «عصر معصومیت»، «کازینو»، «هوانورد»، «رفتگان»، «جزیره شاتر»، ‌»هیوگو» و «گرگ وال‌استریت» را در کارنامه سینمایی دارد،در طول بیش از نیم قرن فعالیت سینمایی خود ۱۲ بار نامزد جایزه اسکار شده و یک بار نیز برای فیلم «رفتگان» در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه اسکار کارگردانی شد. 

جدیدترین ساخته وی «مرد ایرلندی» با بازی «رابرت دنیرو» و «آل پاچینو» نام دارد که سال آینده میلادی اکران خواهد شد. در این فیلم «دنیرو» در نقش یک تبهکار مافیایی به نام «فرانک شیرن» بازی می‌کند که گفته می‌شود بیش از ۲۵ قتل را انجام داده است که مهمترین آن قتل «جیمی هوفا» رئیس اتحادیه کارگری آمریکا با بازی «آل پاچینو» است.

«آنتونیو موندا» دبیر جشنواره رُم اعلام کرد از اعطای این جایزه سینمایی به استاد سینما «مارتین اسکورسیزی» نه تنها به عنوان کارگردانی بزرگ بلکه به خاطر نقش بی‌همتای وی در کشف آثار سینمای کلاسیک و بویژه سینمای ایتالیا بسیار مفتخر و  هیجان‌زده است. 

سیزدهمین جشنواره فیلم از تاریخ ۱۸ تا ۲۸ اکتبر (۲۶ مهر تا ۶ آبان) در ایتالیا برگزار می‌شود.

کد خبر 408536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha