همشهری آنلاین: کریستوفر پلامر که این روزها «کرانه‌ها» را روی پرده سینماها دارد، «آوای موسیقی» محبوب‌ترین فیلم کارنامه شش دهه‌ای خود می‌داند.

کریستوفر پلامر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بازيگر برنده اسكار كه سال گذشته در «تمام پول‌هاي دنيا» جانشين كوين اسپيسي و در 88 سالگي نامزد دريافت جايزه اسكار شد، با كمدي درام جاده‌اي «كرانه‌ها» به كارگرداني شين فست به سينماها بازگشته است. او كه پيش‌تر گفته بود از بازي موزيكال كلاسيك «آواي موسيقي» متنفر است، حالا ديگر آن حس گذشته را ندارد و اين فيلم محصول 1965 را محبوب‌ترين فيلم كارنامه‌اش مي‌داند.

پلامر درباره تجربه باز در آن فيلم خاطره‌انگيز مي‌گويد: «براي مدت‌ها همه فقط درباره «آواي موسيقي» حرف مي‌زدند؛ انگار كه من هيچ فيلمي در كارنامه نداشتم. اين ماجرا براي رابرت وايز كارگردان و جولي اندروز هم بود. يكي از مهم‌ترين دلايل پذيرفتن پيشنهاد وايز اين بود كه در يك فيلم موزيكال بازي كنم و براي خواندن آواز در آن مدت‌ها تمرين كردم اما در نهايت يك نفر ديگر را آوردند كه روي لب زدن من آواز بخواند.»

امسال درست 60 سال از حضور ستاره سرشناس آمريكايي در عرصه بازيگري مي‌گذرد؛ چهره‌اي كه براي نخستين نامزدي در رقابت اسكار تا سال 2010 منتظر ماند و با «آخرين ايستگاه» مايكل هافمن در نقش لئو تولستوي، نويسنده نامدار روس نامزد دريافت اسكار بازيگر نقش مكمل شد. «تازه‌كارها» به كارگرداني مايك ميلز دومين نامزدي و نخستين جايزه اسكار را در 2011 براي پلامر به ارمغان آورد و سومين نامزدي او هم امسال با «تمام پول‌هاي دنيا» ساخته ريدلي اسكات رقم خورد.

پلامر 88 ساله روزهاي حضور در آن پروژه به جاي اسپيسي اخراج‌شده را چنين يادآوري مي‌كند: «روزهايي بسيار شگفت‌انگيز بود. ابتدا با خودم مي‌گفتم آيا مي‌توانم اين همه ديالوگ را حفظ كنم. فقط يكي دو روز وقت داشتيم. ريدلي شرايط را فراهم كرد و مي‌خواست همه چيز به آسان‌ترين شكل ممكن برگزار شود. در عين حال آشكارا احساس خطر كرده بود و سرانجام پاداش خود را با نامزدي اسكار من گرفت.»

اين بازيگر تحسين‌شده در «كرانه‌ها» نقش مردي بازنشسته را بازي مي‌كند كه با از دست دادن خانه خود همراه دخترش (ورا فارميگا) راهي سفري جاده‌اي از پورتلند به لس‌آنجلس مي‌شود. اين فيلم 104 دقيقه‌اي از دو روز ديگر در آمريكا روي پرده مي‌رود.

کد خبر 408540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha