۲ پسر جوان که به‌دلیل دست داشتن در ۲جنایت با رأی قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شده بودند، فکرش را هم نمی‌کردند اولیای‌دم آنها را ببخشند و بار دیگر به زندگی برگردند.

متهم

به گزارش همشهری، نخستین متهم جوانی است که تیرماه سال‌90 در جریان درگیری با یکی از دوستانش وی را با ضربه چاقو به‌شدت مجروح کرد. او دوستش را که دچار خونریزی شدیدی شده بود به بیمارستانی در غرب پایتخت منتقل کرد اما جوان مجروح به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. به‌دنبال این حادثه پسر جوان بازداشت شد و اعتراف کرد دقایقی پیش با دوستش درگیر شده و با ضربه چاقو او را مجروح کرده است.

او به مأموران گفت: ساعتی قبل از حادثه دوستم با من تماس گرفت و گفت دنبالش بروم. من هم سوار بر موتورسیکلتم جلوی در خانه‌شان رفتم و او که خیلی عصبانی بود، سوار موتورم شد. او به من گفت حرکت کن اما نمی‌دانم می‌خواست کجا برود. هرچه درباره دلیل عصبانیتش پرسیدم جواب درستی نداد تا اینکه وقتی اصرار کردم تا بدانم چرا حالش خوب نیست، او شروع به فحاشی کرد و ناگهان چاقویی از جیبش بیرون آورد و درحالی‌که من رانندگی می‌کردم روی پهلویم گذاشت. از این کارش شوکه شده بودم. موتور را متوقف کردم و برای دفاع از خودم چاقو کشیدم اما نوک چاقو ناخواسته به گردنش برخورد کرد و او مجروح شد.

متهم در ادامه، صحنه درگیری خونین را بازسازی کرد و در نهایت از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.
با وجود اعتراض متهم به رأی دادگاه، حکم در دیوان‌عالی کشور تأیید و برای اجرا به واحد اجرای احکام فرستاده شد. 7سال از وقوع جنایت می‌گذشت و همه‌‌چیز برای مجازات قاتل مهیا بود اما چند روز پیش از اجرای حکم اولیای دم اعلام کردند که قاتل را بخشیده‌اند. با وجود نجات وی از چوبه دار او روز گذشته بار دیگر به دادگاه منتقل شد تا این بار به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

در این جلسه که در شعبه دهم به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده برگزار شد، متهم درباره حادثه‌ای که 7سال از آن می‌گذرد توضیحات بیشتری داد و گفت: باور کنید هنوز هم نمی‌دانم که مقتول چرا عصبانی بود و به چه دلیلی برای من چاقو کشید. با این حال وقتی دوستم مجروح شد من بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردم و همه تلاشم را برای نجاتش انجام دادم اما فایده‌ای نداشت. حالا از اولیای دم به‌دلیل اینکه من را بخشیده‌اند تشکر می‌کنم و از قضات دادگاه می‌خواهم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در دومین پرونده که هیأت قضایی شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به آن رسیدگی کردند، پسر جوانی به لحاظ جنبه عمومی قتلی که در سال89 مرتکب شده بود، محاکمه شد. او که 30سال دارد اواخر زمستان سال89 دختر جوانی را در منطقه بی‌سیم در جنوب تهران به قتل رساند و به قصاص محکوم شد.

او نیز تا یک‌قدمی چوبه دار پیش رفته بود اما چند روز پیش از اجرای حکم از سوی اولیای دم بخشیده شد. با وجود این دیروز به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد و در دفاع از خودش گفت: من روزهای سختی را گذرانده‌ام. آن زمان اعتیاد شدیدی به مواد‌مخدر داشتم. زندگی‌ام از هم پاشیده بود.

شب حادثه به خانه همسر صیغه‌ای‌ام رفتم. در آنجا 2دختر جوان دیگر هم بودند که مواد‌مخدر مصرف می‌کردند. وقتی آنها من را دیدند عصبانی شدند و بی‌دلیل به من فحاشی کردند. یکی از آنها با چوب به سرم کوبید و من هم برای دفاع از خودم چاقو کشیدم و در این کشمکش به اشتباه چاقو را به دختر دیگری که کاری با من نداشت، زدم. با وجود اشتباه بزرگی که مرتکب شده بودم اولیای دم من را بخشیدند و حالا می‌خواهم زندگی تازه‌ای را شروع کنم.

براساس این گزارش، قرار است قضات به‌زودی رأی خود را درخصوص این دو پرونده اعلام کنند.

 

کد خبر 408637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha