مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان به‌تازگی دریافته‌اند اسب‌ها می‌توانند به واسطه تطبیق دادن تن صدای انسان و حالت چهره او، احساسات انسان را درک کنند.

اسب

براساس گزارش اينديپندنت، دانشمندان با به‌كار گرفتن تكنيكي كه از آن براي ارزيابي رشد رواني كودكان استفاده مي‌شود در اين تحقيق استفاده كرده و تصاويري از چهره‌هاي شاد و غمگين را به اسب‌ها نشان دادند.

اسب‌ها همزمان با تماشاي تصاوير صداهايي ضبط شده كه برخي از آنها درحال ستايش كردن و برخي ديگر درحال سرزنش كردن بودند را شنيدند. در برخي موارد صداها با تصاويري كه نمايش داده مي‌شدند همخواني داشتند و در برخي موارد همخواني وجود نداشت.

نتيجه اين پژوهش كه در نشريه ساينتيفيك ريپورت منتشر شده‌است، نشان داد اسب‌ها زماني كه تصوير و صدا با يكديگر همخواني داشتند، دو برابر سريعتر از زماني كه تصوير و صدا همخواني داشتند واكنش نشان مي‌دادند. به گفته محققان دانشگاه هوكايدو واكنش اين جانداران به اين آزمايش نشان داد آنها مي‌توانند حالت‌هاي صورت را با تن صدا تركيب كنند تا احساسات انساني را درك كنند.

محققان باور دارند نتيجه اين پژوهش مي‌تواند به درك بهتر چگونگي ارسال و دريافت سيگنال‌هاي احساسات به منظور عمق بخشيدن به ارتباطات ميان انسان و حيوانات اهلي كمك كند و اين مي‌تواند به ايجاد ارتباطات بهتر با حيوانات و تاكيد بيشتر بر رفاه حيوانات منجر شود.

محققان ساسكس در سال 2015 واژه‌نامه‌اي از حالات بيان صورت اسب‌ها تدوين كردند. به گفته اين محققان اسب‌ها از طيفي غمي از حالت‌هاي چهره برخوردارند كه بسياري از آنها شبيه به حالت‌هاي صورت در انسان است. محققان همچنين سال گذشته دريافتند اسب‌ها از توانايي خواندن زبان بدن انسان نيز برخوردارند، حتي اگر فردي كه در برابرشان قرار گرفته را نشناسند.

کد خبر 408660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha