بخت با مرد باغدار یار بود که پلیس در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ربوده شدن او توسط مردان افغان، توانست مخفیگاه آدم‌ربایان را شناسایی کند. گروگانگیران قصد داشتند پس از ربودن این مرد و انتقال او به شهرهای مرزی از خانواده‌اش ۳ میلیارد تومان اخاذی کنند.

متهمان

به گزارش همشهری، حدود ساعت 4بعدازظهر چهارشنبه صاحب 49ساله باغ بزرگ پسته‌ در زیدآباد شهرستان سیرجان سوار وانت مزدایش شد تا مثل هر روز برای سرکشی به باغش برود.

آن روز اما 3جوان افغان که از مدتی قبل این مرد را شناسایی کرده و می‌دانستند وضعیت مالی خوبی دارد؛ در کمینش بودند تا نقشه‌ای را که در سر داشتند عملی کنند. دقایقی از ورود مرد ثروتمند به باغ پسته گذشته بود که مردان افغان سوار بر یک خودروی پژو وارد باغ شدند و با ربودن مرد میانسال و خودروی وانتش به سرعت از باغ گریختند.

  • پلیس وارد می‌شود

ساعت از 8شب گذشته و هنوز از مرد باغدار خبری نبود. او بیماری قلبی داشت و خانواده‌اش که نگرانش شده بودند راهی باغ پسته شدند اما نه خبری از مرد باغدار بود و نه خودرویش. حتی در 3بیمارستان شهرستان سیرجان هم ردی از مرد باغدار به‌دست نیامد و حدود ساعت 11شب بود که خانواده‌اش ماجرا را به پلیس خبر دادند و تیمی از کارآگاهان برای یافتن ردی از مرد گمشده وارد عمل شدند.

  • یک سرنخ

نخستین فرضیه، ربوده شدن مرد باغدار توسط آدم‌ربایان بود. چرا که سابقه نداشت او بدون اطلاع خانواده‌اش جایی برود و از طرفی وضعیت خوب مالی‌اش این احتمال را قوی‌تر می‌کرد. در این شرایط تیمی از کارآگاهان زیرنظر سرهنگ محمدرضا ایران‌نژاد، رئیس پلیس آگاهی سیرجان وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی آغاز شد. آنها راهی باغ‌ پسته شدند تا شاید سرنخی از ماجرا به‌دست بیاورند و نگهبان باغ همسایه نخستین سرنخ را در اختیار آنها قرار داد. او گفت: هنوز هوا تاریک نشده بود که از دور دیدم یک خودروی پژو وارد باغ مرد ثروتمند شد و لحظاتی بعد به همراه یک وانت با سرعت زیاد از باغ خارج و دور شد.

گفته‌های این مرد نشان می‌داد که آدم‌ربایان احتمالا همان سرنشینان پژو بوده‌اند. کارآگاهان در ادامه به ردپای مردی افغان رسیدند که سابقه سرقت مسلحانه از باغ‌های پسته را داشت.

این مرد دستگیر شد و در بازجویی‌ها پرده از راز آدم‌ربایی برداشت. او گفت: مدتی قبل من و 2نفر از دوستان توسط یک باند تبهکاری که کارش ربودن افراد ثروتمند و اخاذی از خانواده‌های آنان بود اجیر شدیم تا با شناسایی یکی از باغداران، او را ربوده و تحویل این باند دهیم. ما چند روز صاحب باغ پسته را زیرنظر گرفتیم و چون می‌دانستیم وضع مالی خوبی دارد او را ربودیم و با انتقال به یکی از شهرهای اطراف تحویل باند گروگانگیری دادیم.

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد، معلوم شد که مأموران با یک باند کاملا حرفه‌ای روبه‌رو هستند که کارش آدم‌ربایی در سطح استان کرمان است و پیش از این نیز دست به ربودن افراد دیگری زده است. بنابراین در تحقیقات بی‌وقفه پلیس، محلی که گروگان 49ساله تحویل آدم‌ربایان شده بود شناسایی شد و تیم‌های عملیاتی راهی آنجا شدند.

با محاصره این محل، عملیات ضربتی پلیس آغاز شد و آنها با ورود به خانه مورد نظر موفق شدند 2مرد افغان را که عضو باند گروگانگیری بودند دستگیر و مرد باغدار را درحالی‌که دست و پا بسته در یکی از اتاق‌ها زندانی شده بود، آزاد کنند. به گفته سرهنگ ایران‌نژاد، گروگانگیران اعتراف کردند که قصد داشته‌اند در روزهای آینده و پس از انتقال گروگان به شهری دیگر با خانواده‌اش تماس گرفته و در ازای آزادی‌اش درخواست 3میلیارد تومان پول نقد کنند که با هوشیاری پلیس و در کمتر از 24ساعت دستگیر شدند.

کد خبر 408751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha