همشهری آنلاین: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان جنگل‌کاری اقتصادی را راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی دانست.

اجرای جنگل‌کاری اقتصادی در ۱۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان

به گزارش ایسنا، شیرزاد نجفی با اشاره به اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی اظهار کرد: تاکنون در 1400 هکتار از اراضی لرستان جنگل‌کاری اقتصادی انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 2۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در قالب طرح جنگل‌کاری اقتصادی قرار می‌گیرد.

نجفی سیاست‌های سازمان جنگل‌ها را بر مبنای حفاظت از سرمایه‌های ملی و مشارکت‌های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: تخصیص زمین، تأمین نهاده‌های بذر و نهال از وظایف این اداره‌ کل و تأمین هزینه‌های اجرایی برعهده مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این‌که گونه‌های درختی مورد کاشت، باید از نوع جنگلی و الزاماً بومی، اقتصادی و چندمنظوره باشد، افزود: در این طرح با تلفیق عوامل اکولوژیکی، فاکتورهای اقلیمی، خاک، شناسایی مناطق مناسب، تعیین گونه و اجرای نقشه، روش‌های کاشت متناسب با وضعیت هر منطقه تعیین و سپس اقدام به کاشت می‌شود.

وی یادآور شد: طرح جنگل‌کاری با هدف اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرجگاهی و در نهایت افزایش سرانه فضای سبز انجام می‌شود.

کد خبر 408771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha