همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نمایشگاه سرچشمه سرخ در چهار رشته نقاشی، عکاسی، هنر جدید و پوستر به مناسبت گرامیداشت هفتم تیرماه، فردا دوشنبه همزمان در خیابان سرچشمه، مجتمع فرهنگی هنری شهدای هفتم تیر و موزه شهدا برپا می‌شود.

شهید

به گزارش بنیاد شهید، اسکندر یارنسب برنامه های بنیاد شهید در آستانه فرارسیدن سالروز گرامیداشت هفتم تیر در تشریح برنامه هایی که به این مناسب برگزار می شود، اظهار داشت: بر این اساس جشنواره و نمایشگاه سرچشمه سرخ در اسفندماه 1396 با نمایش 627 اثر هنری فاخر از چهار نسل هنرمند برگزار شد که با استقبال خوب آحاد جامعه و خانواده شهدا مواجه شد؛ به همین دلیل برای استفاده بهینه از این آثار تدبیری اتخاذ شد که به مناسبت هفتم تیرماه این نمایشگاه برپا شود.

وی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید آثار هنری مرتبط با واقعه هفتم تیر افزود: در هفتم تیر ماه سال 1360 یکی از وقایع تاریخی و مهم کشور پس از انقلاب اسلامی ایران رخ داد و آیت ‌الله دکتر بهشتی و 72 نفر از بهترین یاران امام خمینی (ره) توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند، با توجه به اینکه مسئولیت ستاد گرامیداشت هفتم تیر به عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز یکی از اعضای این ستاد به شمار می‌روند، برنامه‌های مختلف و متنوعی به این مناسبت تدارک دیده ‌شده است.

یارنسب اظهار داشت: همچنین روز پنجشنبه هفتم تیرماه نیز مراسم تجدید میثاق با شهدای هفتم تیر در یادمان شهدای هفتم تیر بهشت ‌زهرا (س) با حضور خانواده‌ های شهدای هفتم تیر و مقامات لشگری و کشوری برگزار می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور در تمام استان‌ ها نیز به این مناسبت، یادواره برگزار می شود و تبلیغات محیطی و گرافیکی با موضوع شهدای هفتم تیر در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

روز هفتم تیر ماه 1360، شهید بهشتی و تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر مرکزی این حزب در سرچشمه تهران نشست داشتند که به دلیل بمب گذاری شهید بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب به شهادت رسیدند.

کد خبر 408817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha