همشهری آنلاین: رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: کشورهای غربی برای نجات تروریست‌های مورد حمایت خود، دولت سوریه را به بکارگیری سلاح‌های شیمیایی متهم می‌کند.

 اسد: غرب برای نجات تروریست ها سوریه را متهم می کند

به گزارش ایرنا، بشار اسد در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سراسری ان.ت.و روسیه که بخشی از آن امروز (یکشنبه) منتشر شد، خاطرنشان کرد: اتهامات بکارگیری سلاح شیمیایی به سوریه غالبا بخشی از رویکرد سیاسی است و زمانی مطرح می شود که تروریست های مورد حمایت غرب متحمل شکست می شوند.

رئیس جمهوری سوریه با رد هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش این کشور اظهار داشت: ماجرای اتهامات غربی به سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی، بهانه ای برای مداخله نظامی مستقیم و حمله به ارتش سوریه است.

وی ادامه داد: این وضعیت بارها تکرار شده و هر بار زمانی که تروریست ها متحمل شکست می شوند، داستان هایی درباره بکارگیری سلاح شیمیایی می شنویم.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد که این اتهامات در شرایطی به سوریه وارد می شود که این کشور زرادخانه سلاح های شیمیایی خود را بطور کامل نابود کرده و مطرح کردن چنین اتهاماتی غیرمنطقی است.

وی افزود: اثبات اینکه صحنه سازی شیمیایی یک اقدام تحریک آمیز است، ناممکن است.زیرا جهان بر اساس قانون جنگل اداره می شود و مقامهای آمریکایی دائما دروغ می گویند و بلافاصله حمله می کنند.

اسد خاطرنشان کرد: این اقدام های تحریک آمیز هیچ با واقعیت مطابقت ندارد. این اعمال محصول تخیلات آنها و رسانه های غربی است و این رسانه ها اخبار واهی ایجاد و ان را در سطح رسانه های جهان و فضای مجازی منتشر می کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ادعاهای امریکا دروغ است و آنها بر اساس این ادعاها حمله می کنند، اظهار داشت: زمانی که احترام به معیارهای بین المللی (ازسوی آمریکا) وجود ندارد و سازمان های تابعه سازمان ملل موثر نیستند، شما نمی توانید از جلوگیری از اعمال تحریک آمیز سخن گویید و جهان بر اساس قانون جنگل مدیریت می شود.

رئیس جمهوری سوریه همچنین خاطرنشان کرد که آمریکا سوریه را به یکی از میدان های نبرد برای تقسیم جهان تبدیل کرده و یکی از اهداف اصلی آن، برتری جهانی است که روسیه در مقابل آن ایستاده است.

آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه )، روز 25 فروردین ماه به بهانه بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه، دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد.
رسانه‌های غربی پیش از ان حمله مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده بودند اما بعدا معلوم شد که حمله شیمیایی در کار نبوده و تروریست ها صحنه سازی شیمیایی کرده بودند.

رئیس جمهوری سوریه در بخش دیگری از مصاحبه با شبکه ان.ت.و روسیه که روز جمعه پخش شد، با بیان اینکه مذاکره با آمریکایی ها فقط وقت تلف کردن است، گفت: روسای جمهوری آمریکا همواره گروگان گروه های فشاری هستند که رسانه های اصلی و شرکت های نفت و سلاح دنیا را در اختیار دارند.

وی افزود: اعتقاد داریم که مذاکره و گفت و گو با دشمن و یا هر طرفی می تواند مفید باشد ولی با این حال، از زمان نخستین مذاکرات ما با آمریکا در سال 1974 ما در هیچ زمینه ای به نتایجی نرسیدیم.

وی اضافه کرد: مشکل از روسای جمهور امریکاست زیرا آن ها گروگان گروه های فشاری هستند که رسانه های اصلی، شرکت های بزرگ، نهاد های مالی و شرکت های نفت و سلاح دنیا را در اختیار دارند.
رئیس جمهوری سوریه اظهار داشت:مشکل رییسان جمهور امریکا این است که آن ها آنچه را دوست دارید بشنوید به شما می گویند ولی برعکس آن عمل می کنند و این مشکل را بیشتر می کند و ترامپ بهترین مثال در این باره است.

وی بیان کرد: اکنون گفت و گو و مذاکره با آمریکایی ها بدون دلیل و بدون اینکه نتیجه ای در بر داشته باشد، فقط وقت تلف کردن است.

رئیس جمهوری سوریه گفت: ما دوست نداریم با امریکایی ها فقط به دلیل اینکه آن ها امریکایی هستند گفت و گویی داشته باشیم.

اسد افزود: ما آمادگی داریم با هر طرفی که گفت و گو با آن مفید باشد مذاکره کنیم و گمان نمی کنیم سیاست آمریکایی ها در آینده ای نزدیک تغییر کند پس گفت و گو با آن ها همچنان وقت تلف کردن است.

کد خبر 408829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha