سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل قصد دارد به کاربرانش کمک کند تا اعتیاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند را ترک کنند.

براساس گزارش CNN، نمي‌توان انكار كرد كه بشر بخش زيادي از زمان خود را صرف استفاده از گوشي‌هاي هوشمند مي‌كند، و اپل قصد دارد اين روند را اصلاح كند.

از روز 25 ژوئن 2018،‌كاربران گوشي‌هاي آي‌فون 5S و مدل‌هاي بالاتر از آن مي‌توانند اطلاعاتي دقيق درباره دفعات استفاده از گوشي‌هاي موبايل و مدت زماني كه صرف نگاه كردن به نمايشگر گوشي‌هاي خود مي‌كنند را مشاهده كنند. شركت اپل اين قابليت را در نسخه جديد سيستم‌عامل خود، iOS12 گنجانده است. اين سيستم عامل جديد به شكلي طراحي شده كه مي‌تواند مقدار استفاده از گوشي كاربراد را رصد كرده و به آنها در كاهش اين مدت زمان كمك كند.

اپل به تازگي به موج جديدي پيوسته است كه تمركزش از بين بردن مشكلي است كه محصولات شركت‌هايي مانند اپل ايجاد كرده‌اند. "استفاده بهينه از زمان" عبارت داغي است كه به تازگي به تكيه كلام غول‌هاي فناوري سيليكون‌ولي مانند گوگل و فيس‌بوك  تبديل شده‌است با اين هدف كه به كاربران در استفاده بهينه از زمان خود كمك كنند.

درحال حاضر نسخه بتاي اين سيستم‌عامل ارائه شده‌است و نسخه نهايي آن اواخر سال 2018 عرضه خواهد شد. اين سيستم عامل در زمينه عملكرد كلي گوشي، امكان تماس‌هاي گروهي در فيس‌تايم،‌ايجاد اموجي‌هاي متحرك و واقعيت افزوده شده بهبود‌هايي يافته‌است، اما تمركز و ويژگي اصلي آن مدت زمان استفاده از گوشي است.

اين ابزار كه در بخش تنظيمات گوشي افزوده شده‌است، مدت‌زماني كه كاربر از گوشي استفاده مي‌كند را به صورت روز به روز يا هفتگي محاسبه مي‌كند،‌تعداد پيام‌هاي هشداري كه كاربر دريافت كرده و تعداد دفعاتي كه كاربر گوشي خود را به دست مي‌گيرد را نمايش مي‌دهد و به كاربر اعلام مي‌كند كه براي مثال "هر 6 دقيقه يكبار گوشي‌ات را به دست مي‌گيري".

از ويژگي‌هاي ديگر اين سيستم عامل جديد، ابزار "مزاحم نشو" است، كه كاربر مي‌تواند با استفاده از آن براي مدت زماني مشخص تمامي تماس‌ها و پيام‌هاي هشدار را در گوشي خود مسدود كند و حتي آن را به شكلي برنامه‌ريزي كند كه گوشي راس ساعتي مشخص يا متناسب با موقعيت مكاني كاربر، تماس‌ها و پيام‌ها را مسدود كند.

اپل تنها شركتي نيست كه در مسير كمك به كاربران براي استفاده بهتر از زمان خود قدم برداشته‌است. شركت گوگل نيز ابزاري مشابه را براي سيستم‌عامل اندرويد ايجاد كرده‌است و فيس‌بوك نيز درحال آزمايش ابزار رصدگر زمان در اپليكيشن اين شبكه اجتماعي است. شايد اين قدم‌هاي كوچك درحال حاضر نتوانند مشكل بزرگ اعتياد به فناوري و گوشي‌هاي موبايل را در مردم حل كنند، اما مي‌توانند كاربران را نسبت به وجود اين مشكل آگاه سازند.

کد خبر 409008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha