متهمان پس از کلاهبرداری ۱.۵ میلیاردی از شاکی طمع کردند و تصمیم گرفتند یک بار دیگر هم نقشه‌شان را اجرا کنند اما گیر افتادند

متهمان

آشنایی با فرقه‌های انحرافی برای مرد ثروتمند گران تمام شد. او که تصور می‌کرد موجودی به نام شیطان بحرینی قصد دارد زندگی وی و فرزندانش را بگیرد برای کشتن او 1.5میلیارد تومان پرداخت کرد غافل از اینکه در دام کلاهبرداری حرفه‌ای گرفتار شده است.

به‌گزارش همشهری، مدتی قبل مرد ثروتمندی به دادسرای ناحیه یک تهران رفت تا از فردی که دست به کلاهبرداری میلیاردی از او زده بود شکایت کند. این مرد در تشریح ماجرا به بازپرس شعبه 9دادسرا گفت: مدتی قبل از طریق یکی از آشنایان نزدیکم به نام مرجان با مردی به نام ابویاسر آشنا شدم. او عضو یکی از فرقه‌های انحرافی بود و می‌گفت که با عالم غیب ارتباط دارد و از آنجا که کنجکاو شده بودم به دوستی‌ام با او ادامه دادم.

وی ادامه داد: ارتباط من و ابویاسر از طریق تلگرام ادامه یافت تا اینکه رفته رفته حرف‌هایی از او شنیدم که شوکه‌ام کرد. او اطلاعات زیادی از من داشت؛ حتی اطلاعاتی کاملا خصوصی. ابویاسر می‌گفت که به واسطه نیروی ماوراءالطبیعی که دارد به این حقایق دست پیدا کرده است و هر چه می‌گذشت بیشتر مطمئن می‌شدم که او فردی خاص و غیرعادی است تا اینکه یک‌روز به من گفت که یک جن و موجودی به نام شیطان بحرینی در جسم فرزندانم رفته و قصد آسیب رساندن و کشتن آنها را دارد.

با توجه به کارهای عجیبی که از او دیده بودم مطمئن بودم که حرفش درست است. او می‌گفت که کشتن شیطان بحرینی کار بسیار سختی است و باید برای این کار از جادوگرهایی از کشورهای مختلف به نام‌های ابواسحاق، عثمان و شخصی به نام استاد بزرگ از یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کمک بگیرد. ابویاسر مدعی بود که آنها باید بعد از کشتن شیطان بحرینی، جسد او را در بیابان‌های عراق دفن کنند تا دیگر خطری ما را تهدید نکند. وی گفت که برای این کار نیاز به مبلغ هنگفتی است و من که کاملا به او اعتقاد پیدا کرده بودم 1.5 میلیارد تومان طی چند نوبت به وی دادم تا این کار را انجام دهد.

  • کلاهبرداران طمعکار

شاکی پرونده که خود فردی تحصیل‌کرده است ادامه داد: مدتی از پرداخت این مبلغ گذشت تا اینکه این بار ابویاسر ادعای تازه‌ای مطرح کرد. او گفت که شیاطین قصد دارند تا با جاساز کردن موادمخدر در خودرو و محل سکونت من و دامادهایم کاری کنند که دامادهایم به زندان یا اعدام محکوم شوند. او باز هم اطلاعات کاملی درباره دامادهایم ارائه کرد و گفت: دوستان و آشنایانی دارد که آنها در قبال دریافت 1.5 میلیارد تومان حاضرند که این مشکل را رفع کنند. این بار به او مشکوک شدم و ماجرا را به وکیلم گفتم و او به محض شنیدن حرف‌هایم گفت که ابویاسر یک کلاهبردار است و خواست که با مراجعه به دادسرا از وی شکایت کنم.

  • شروع تحقیقات

با شکایت مرد ثروتمند، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری مرد کلاهبردار وارد عمل شدند. آنها در تحقیقات دریافتند که تمامی چک‌هایی که شاکی به ابویاسر داده بود توسط زنی به نام سارینا وصول شده است. در ادامه مخفیگاه ابویاسر در نیاوران شناسایی شد و مأموران در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند.

همزمان، با دستگیری این مرد، سارینا (همسر موقت وی) نیز که در مخفیگاه او حضور داشت به دام پلیس افتاد. متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند و در تحقیقات معلوم شد که اسم واقعی ابویاسر، علیرضا است. او گفت: همه‌‌چیز زیر سر مرجان (آشنای نزدیک شاکی) است. او با همسرم دوست بود و مدتی قبل به من گفت که یکی از آشنایانش ثروتمند است و نقشه‌ای برای کلاهبرداری از او دارد.

این مرجان بود که خواست نقش ابویاسر را بازی کنم و مرا با شاکی آشنا کرد. او با توجه به ارتباط بسیار نزدیکی که با شاکی داشت در جریان همه اطلاعات زندگی، کاری، مالی و شخصی‌اش بود و این اطلاعات را در اختیار من قرار داد تا از آنها برای فریب شاکی استفاده کنم. من هم به بهانه کشتن موجودی به نام شیطان بحرینی1.5 میلیارد تومان از او کلاهبرداری کردم اما طمع کردیم و تصمیم گرفتیم باز هم او را سرکیسه کنیم که دستگیر شدیم.

با اعترافات این مرد، دستور بازداشت مرجان نیز صادر شد و مأموران وی را دستگیر کردند. شاکی وقتی مقابل این زن قرار گرفت شوکه شد. او باورش نمی‌شد که آشنای نزدیک وی که در جریان همه اطلاعات زندگی‌اش بود پشت‌پرده این کلاهبرداری بوده است. به گفته سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران، هر سه متهم پرونده پس از انجام تحقیقات با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

کد خبر 409086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha