پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

محمد ناصر احدی - خبرنگار: خیلی طبیعی است که در بحبوحه بازی‎های جام‎جهانی مخاطب سینما کم می‎شود و خیلی‎ها ترجیح می‎دهند در این روزها پای تلویزیون بنشینند و از هیجان مسابقاتی که تنها هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‎شود لذت ببرند.

مادرانه

با این حال، پس از حذف تیم ملی کشورمان و تمام شدن بازی‎های مرحله گروهی، کم‎کم علاقه‎مندان هنر هفتم به فیلم‎های تازه اکران‎شده التفات بیشتری خواهند کرد؛ مخصوصا که از دیروز اکران 3فیلم «خاله قورباغه»، «دارکوب» و «به وقت خماری» آغاز شده است.

  • پیشنهاد ما: «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی.

پیش از این، شعیبی در مقام کارگردان توانسته بود با فیلم‎های دهلیز و سیانور هم نظر منتقدان را جلب کند و هم مورد توجه تماشاگران قرار بگیرد. این بار نیز او سراغ موضوعی رفته که برای مخاطب ایرانی ناآشنا نیست و می‎توان پیش‎بینی کرد که «دارکوب» در گیشه فیلم موفقی خواهد بود؛ البته مسلماً نه به اندازه فیلم‎های کمدی.

  • داستان فیلم:

«دارکوب» ملودرامی اجتماعی است که داستان مادر معتادی (سارا بهرامی) را بازگو می‎کند که پس از سال‎ها همسر سابقش (امین حیایی) را پیدا می‎کند و متوجه می‎شود، برخلاف آنچه به او گفته شده، فرزندش زنده است. تلاش او برای پس گرفتن دخترش آرامش زندگی شوهر سابق و همسر جدیدش (مهناز افشار) را بر هم می‎زند. معضلات اجتماعی‎ای مثل اعتیاد، سوء‎استفاده از زنان بی‎سرپرست و خریدوفروش نوزاد موضوعاتی است که در فیلم مطرح می‎شود و به قصه اصلی رنگ و لعاب می‎دهد.

  • چرا باید این فیلم را دید:

همانطور که از خلاصه‎ داستان معلوم است نه با داستان شوکه‎کننده‎ای مواجه‎ایم و نه با پایانی غافلگیر‎کننده، اما چیزی که مخاطب را به تماشای این فیلم ترغیب می‎کند بازی‎های قابل‎قبول بازیگران نقش‎های اصلی است. مطمئناً سارا بهرامی نسبت به مهناز افشار چهره‎ای کمتر شناخته‎شده است، اما با همان نخستین نقش سینمایی‎اش در فیلم «ایتالیا ایتالیا» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی‎وپنجمین جشنواره فیلم فجر شد. بازی خوب او در «دارکوب» نشان داد که او آمده تا بماند و قصد ندارد مثل خیلی‎ها که آمدند و در یکی دو فیلم درخشیدند و ستاره اقبالشان به سرعت رو به خاموشی رفت، به این زودی‌ها فراموش شود. با اینکه درباره جوایز سی‎وششمین جشنواره فیلم فجر حرف‎وحدیث زیاد بود، اما اغلب منتقدان و مردم درباره اینکه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن باید به بهرامی برسد شک نداشتند و سرانجام هم‌چنین شد. امین حیایی و مهناز افشار هم به خوبی توانسته‌اند از پس نقش‌هایشان برآیند و از کلیشه 2جوانِ خوش‌پوشِ بی‌درد فاصله بگیرند. جمشید هاشم‎پور هم که نقش زیادی در فیلم ندارد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای این فیلم به خانه بُرد که البته راجع به این یکی حرف‎وحدیث زیاد بود.

  • چرا نباید این فیلم را دید:

مثل بسیاری از ملودرام‌های ایرانی، شخصیت‎های فیلم کارها را از سخت‎ترین راه ممکن انجام می‎دهند و زمانی به عقل و منطق رجوع می‎کنند که فیلم به انتها رسیده و تا روشن شدن چراغ‎ها و خروج تماشاگران از سالن سینما تنها چند دقیقه باقی است.
برگ برنده: بی‎شک بازی سارا بهرامی در نقش یک مادر معتاد تا مدت‎ها در خاطرتان باقی می‎ماند. درضمن، صحنه‎هایی از فیلم که در محل‎ تجمع معتادان می‎گذرد و گوشه‎هایی از زندگی این قشر ازیادرفته را به تصویر می‎کشد، آن‎قدر اثرگذار هست که حتی بعد از بیرون آمدن از سالن هم به آن فکر کنید.

کد خبر 409228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha