با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران، عامل جنایت جنجالی پایتخت در سال ‌۹۱ در ازای پرداخت دیه از قصاص گریخت.

دادگاه

این پسر جوان هنگام سرقت خودروی دختری جوان او را زیر گرفته و به قتل رسانده بود.به گزارش همشهری، پسر جوان که دارا نام دارد، چهارم اردیبهشت‌ماه در خیابان گاندی سراغ دختری رفت که پشت فرمان خودروی پژو 206خود نشسته و قصد پارک کردن ماشینش را داشت.

او به بهانه کمک کردن در پارک خودرو، پشت فرمان نشست و با زیر گرفتن دختر جوان فرار کرد. دختر بی‌گناه بر اثر شدت جراحات، در بیمارستان جان باخت و از همان زمان جست‌وجوی پلیس برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد. مأموران بعد از 2 ‌ماه این سارق سابقه‌دار را در یک کمپ ترک اعتیاد دستگیر کردند. متهم بعد از دستگیری به جنایت اعتراف کرد و گفت: قبل از حادثه، 4 شب بود که نخوابیده بودم.

شب قبل از آن هم خیلی شیشه کشیده بودم و اصلا رفتارم تحت کنترلم نبود. ساعتی قبل از سرقت در یک کافی‌شاپ بودم که دختر مورد علاقه‌ام با من تماس گرفت و خواست یکدیگر را ببینیم. من هم با مادرم تماس گرفتم و از او خواستم که ماشینش را در اختیارم قرار دهد تا برای دیدن دختر مورد علاقه‌ام به محل قرار بروم اما مادرم گفت که کار دارد و نمی‌تواند ماشینش را به من بدهد. من هم به سمت خانه می‌رفتم که ناگهان در خیابان هشتم گاندی دختر جوانی را در حال پارک خودرو دیدم.

به سمتش رفتم و به او گفتم که ماشین پشت سر متعلق به من است و خواستم از ماشین پیاده شود تا خودم آن را پارک کنم. وقتی پیاده شد، پشت فرمان نشستم. در همان لحظه وسوسه شدم تا ماشین را سرقت کنم و با آن به دیدن دختر مورد علاقه‌ام بروم. به تنها چیزی که فکر می‌کردم سرقت خودرو بود، نه قتل و آدمکشی. برای همین دنده عقب گرفتم اما متوجه نشدم که دختر جوان را زیر گرفته‌ام.

متهم ادامه داد: ماشین مقتول مدتی در اختیارم بود تا اینکه یک روز داخل یک گودال افتادم و رادیاتور آن سوراخ شد. روز بعد هم با ماشین تصادف کردم و مجبور شدم آن را در خیابان رها کنم اما تا زمان دستگیری، از ماجرای مرگ صاحب ماشین خبر نداشتم. 2 ‌ماه بعد از این حادثه زمانی که برای ترک اعتیاد به کمپ رفته بودم دستگیر شدم و آنجا بود که فهمیدم چه اتفاقی افتاده است.

دارا در شعبه 71دادگاه کیفری پای میزمحاکمه رفت و به اتهام قتل عمد به قصاص و به اتهام سرقت به ۳ سال حبس و شلاق محکوم شد. با تأیید حکم قصاص، پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. پسر جوان فاصله چندانی با اجرای حکم نداشت که هیأت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران با دستور دکتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرا برای گرفتن رضایت وارد عمل شد.

پس از چند جلسه، در نهایت اولیای دم (پدر و مادر دختر جوان) حاضر شدند با دریافت دیه، قاتل را ببخشند. این درحالی بود که عامل جنایت اظهارداشت که به‌شدت پشیمان است و در این مدت در زندان توبه کرده است. به این ترتیب با بخشش اولیای‌دم، متهم به قتل از چوبه دار فاصله گرفت و به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم پای میزمحاکمه خواهد رفت.

کد خبر 409303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha