همشهری آنلاین: تا وقتی دنیا تحت سلطه‌ی ابر قدرت‌هاست، جنگ در آن پایان ندارد. چون جنگ برای آن‌ها منافع مادی دارد، از فروش اسلحه گرفته تا تسلط بر ثروت‌ها و منابع کشورها.

یک معادله ساده

 

 طبق گزراشات رسمی نهادهای بین‌المللی از جنگ جهانی دوم تا امروز، تقریبا روزی نبوده که در گوشه و کنار دنیا جنگی برپا نبوده باشد. ما امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که در طی یک‌سال ۱.۶۸۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (یک‌هزار و ششصد و هشتاد شش) میلیارد دلار صرف مسائل نظامی می‌شود.

هزاران موشک قاره‌پیما، هزاران کلاهک اتمی، هزاران جنگنده، ناوهای هواپیمابر و بسیاری از تجهیزات نظامی دیگر که در اختیار ابرقدرت‌هاست، سایه‌ی جنگ را بر سر بشریت حاکم کرده است. ما امروز در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که بیش از ۶۰ پایگاه نظامی آمریکا و قدرت‌ها فرامنطقه‌ای دیگر ما را احاطه کرده‌اند و امنیت ما را تهدید می‌کنند. اگر بخواهیم ثبات و بقای خود را در چنین شرایطی حفظ کنیم چه باید بکنیم؟

قدرت‌های غربی همواره با وقاحت تمام، ما را تهدید به اقدام نظامی می‌کنند و از گزینه‌های روی میز حرف می‌زنند. قدرت‌هایی که قبلا جرأت داشتند و تهدیدات خودشان را علیه ما عملی کردند و طی هشت سال همه‌ی توان خودشان را به‌کار بستند تا ما را به زانو دربیاورند. مردم از یاد نمی‌برند که در سال‌های جنگ، ۱۷۶ موشک به دزفول اصابت کرد و یا بیش از ۱۰۰ موشک درتهران فرود آمد. اما ملت ایران با دست‌های خالی در مقابل همه‌ی جهان ایستادند. آن‌روز صدام و دیگران جرأت داشتند به ما حمله کنند، چون می‌دانستند دست ما خالی است. اما وقتی توانایی ما زیاد شد و دشمن دید که می‌توانیم مقابله به مثل کنیم، متوقف شد. این تجربه‌ی مااست. البته امروز هم اگر در دفاع از خودمان توانمند نباشیم مجبور می‌شویم در برابر هر قدرتی عقب نشینی کنیم. امروز جبهه‌ی مقابل ما به مراتب از گذشته ضعیف‌تر شده است. اما برای اینکه دشمن به فکر حمله نیفتد باید قدرت بازدارندگی خودمان را افزایش دهیم. یعنی دشمن بداند اگر تعرض کند، بلافاصله ضربه‌ی سخت و محکمی می‌خورد.

یکی از مهترین دلایلی که کشورما به سراغ قدرت موشکی رفته این است که بتواند در کوتاهترین زمان، محکم‌ترین پاسخ را به دولت‌های متخاصم یا پایگاه‌های نظامی در منطقه را بدهد. دشمن‌های ما امروز از این اقتدار خشمگین هستند و هرکاری بتوانند انجام می‌دهند تا آن‌را از ما بگیرند. البته روشن است که ملت ما هیچ‌وقت به فکر تهاجم نیست و فقط برای اینکه بتواند از هویت ایرانی-اسلامی خود دفاع کند خود را تجهیز می‌کند. ملت ما به وعده خداوند و سنت الهی در قرآن ایمان دارد که؛ اگر دشمن حمله را آغاز کند قطعا شکست می‌خورد.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مرور این موضوع در اطلاع‌نگاشت متحرک « یک معادله ساده» می‌پردازد.

کد خبر 409305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha