همشهری آنلاین: متخصص طب پیشگیری که این روزها ویدیوی سخنان او درباره گردشگری در منزل واکنش های زیادی را دربرداشته فردا به تلویزیون می آید تا درباره موضوع بیشتر توضیح دهد.

سریال

به گزارش مهر، چند روزی است ویدیویی از برنامه «طبیب» شبکه سه سیما در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که در آن شخصی به عنوان کارشناس حوزه گردشگری توضیحاتی درباره این صنعت ارایه می‌کند و تغییر و جابجایی در منزل را نوعی گردشگری تعریف می‌کند.

وی در توضیحاتی می‌گوید «گردشگری نه به معنی این است که ما به خارج از کشور برویم و ارز و دلار  خرج کنیم، گردشگری از منزل ما و از خود ما آغاز می‌شود مثلا در منزل همیشه در یک نقطه خاصی غذا می‌خورده‌ایم و حالا این موقعیت را تغییر می‌دهیم...»

این سخنان با حاشیه‌های زیادی از جمله شوخی‌های مردم درباره تغییر موقعیت در منزل و سفر و گردشگری همراه بود و بازتاب های فراوانی داشت. البته این شوخی‌ها بیشتر از سر انتقاد بود و مردم و حتی کارشناسان طرح چنین مساله‌ای را نشان از بی‌اطلاعی گوینده دانستند و حتی آن را نشان از توهین به شعور افکار عمومی دانستند.

عبدالوهاب قاضی گوینده این سخن به دلیل تخصصش در حوزه پزشکی دعوت شده بود ولی از آنجا که وی مدیریت هتل‌های بین المللی بندرعباس را هم بر عهده داردبه واسطه این بخش از تخصصش چننین سخنی را بیان کرد.

اظهارنظرهای مهمانان برنامه های مختلف سیما همواره پاشنه آشیل بوده است و وقتی مهمانان در برنامه‌های تلویزیونی سخنان غیرمنطقی و غیرکارشناسی بیان می‌کنند و تریبونی در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا گاهی بدون سند و مدرک حرف‌های خود را مطرح کنند، انتقادها به تلویزیون بالا می‌گیرد. رسانه ملی در برخی موارد تربیونی برای افرادی شده است که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، معارفی و... سخنانی سلیقه‌ای مطرح می‌کنند که در مواردی نادر به عذرخواهی منجر شده و در اغلب اوقات تلویزیون نسبت به آنچه که از این رسانه پخش شده و به شکل فراگیری گسترش یافته هیچ واکنشی نشان نداده است.

برای پیگیری دلیل طرح چنین مباحثی درباره «طبیب» از پیمان طالبی مجری برنامه درباره حضور عبدالوهاب قاضی متخصص طب پیشگیری پرسیدیم که وی گفت: آقای قاضی قرار است فردا یکشنبه دهم تیر ماه در برنامه حضور یابد و درباره این سخن خود توضیح بدهد و از آن دفاع کند و پیشنهاد من این است کسانی که به این حرف وی انتقاد داشته اند فردا توضیحات دوباره این متخصص حوزه طب پیشگیری را بشنوند.

وی بیان کرد: ما نمی‌خواهیم از کسی جانبداری کنیم و دکتر قاضی کارشناس برنامه است و هفته ای یک بار در برنامه حضور دارد. این مساله گردشگری که در سخنانش استفاده کرد باعث این واکنش‌ها شد و به همین دلیل من از او خواستم که این عنوان را تغییر دهیم که او گفت خیر زیرا این اصول ترمی از گردشگری است.

برنامه «طبیب» به تهیه کنندگی علی زاهدی هر روز صبح ساعت ۱۱:۱۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

کد خبر 409475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha