همشهری آنلاین: سی و یکمین نشست سران کشورهای آفریقایی با شرکت ۲۲ رئیس جمهوری و شماری از نمایندگان روسای جمهوری این کشورها در «نواکشوت» پایتخت موریتانی آغاز به کار کرد.

برگزاری نشست سران اتحادیه آفریقا در موریتانی

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای موریتانیایی «الاخبار»، این نشست با شعار «پیروزی در مبارزه با فساد، راهی پایدار به سوی تغییر در آفریقا» برگزار می شود و موریتانی برای نخستین بار میزبان آن است.

خبرگزاری رسمی موریتانی «وما» نیز اعلام کرد: قرار است در این نشست مسائلی مانند انجام اصلاحات در نهادهای وابسته به اتحادیه آفریقا، منطقه تجارت آزاد قاره، مبارزه با فساد، مبارزه با تروریسم ، راه های برون رفت از بحران های منطقه ای و مقابله با خشونت به ویژه در مناطق پرآشوب در مرکز این قاره مورد بررسی قرار گیرد.

بحران در لیبی و فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در این کشور ، یکی دیگر از مسائلی است که رهبران آفریقایی در این نشست در مورد آن بحث و تبادل نظرمی کنند. علاوه بر این، همسایگان لیبی نیز در نشستی جداگانه به بررسی آخرین تحولات این کشور به ویژه پس از تحولات اخیر در میادین نفتی و راه های حل بحران لیبی می پردازند.

اتحادیه آفریقا در این نشست برای نخستین بار دیدگاه خود را در مورد حل مساله صحرای غربی بیان می کند.

سازمان وحدت آفریقا سال 1963 در اتیوپی و با عضویت 30 کشور با هدف پایان دادن به استعمار در این قاره و مبارزه با عقب ماندگی اقتصادی و همچنین در جهت تقویت پایه های همبستگی در آفریقا، پا به عرصه وجود گذاشت . در سال 2002 میلادی در نشست «دوربان» در آفریقای جنوبی، سازمان وحدت آفریقا تغییر نام داد و اتحادیه آفریقا تشکیل شد و پس از آن نهادهای مختلف این اتحادیه مانند کمیساریای اتحادیه، پارلمان اتحادیه و شورای صلح و امنیت آن تشکیل شد.

کد خبر 409497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha