همشهری‌آنلاین: کاخ سفید اعلام کرد، وزیر خارجه آمریکا قرار است روز پنجشنبه ۱۴ تیر برای گفت‌وگو درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره به کره شمالی برود.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت:‌ برای تداوم تلاش برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، مايك پمپئو قرار است روز پنجشنبه آمریکا را به مقصد کره شمالی ترک کند تا با رهبری این کشور و مقام های دولت پیونگ یانگ به گفتگو بپردازد.

 این نخستین سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی بعد از نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی(22 خرداد) در سنگاپور محسوب است.

در این نشست تاریخی به جزئیات یا زمان توقف و انهدام برنامه‌های اتمی کره شمالی اشاره‌ای نشد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،سارا سندرز ادامه داد، ایالات متحده به تلاش‌هایش برای دستیابی به پیشرفت در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره ادامه می دهد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما دیدار خوبی داشتیم و وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که برای تداوم روند خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

اخیرا نیز وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که هیاتی از این کشور به رهبری سونگ کیم، سفیر آمریکا در فیلیپین با همتایان کره شمالی خود در منطقه غیرنظامی شده بین دو کره دیدار کردند.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: هدف ما حفظ توافقی است که برای خلع سلاح اتمی به دست آمده است.

کد خبر 409651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha