سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموع فروش سینماهای آمریکای شمالی درسه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ رکور جدیدی را به ثبت رساند.

باکس آفیس

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، با عملکرد موفق فیلم‌هایی چون «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، قسمت دوم انیمیشن «شگفت انگیزان» و «ددپول ۲»، مجموع فروش سینماهای آمریکا در حدفاصل ماه‌های آوریل تا پایان ژوئن (سه ماه دوم سال) به رقم ۳.۳۳ میلیارد دلار رسید که رکوردی جدید در تاریخ سینمای آمریکا محسوب می‌شود.

این رکورد پیش از این در اختیار سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی بود، زمانی که فیلم‌هایی چون «دنیای ژوراسیک»، «انتقام جویان: عصر اولتران» و انیمیشن «Inside Out» اکران شدند و فروش ۳.۲ میلیارد دلاری در طول این سه ماه حاصل شد.

ماه ژوئن ۲۰۱۸ با رکورد فروش ۱.۲۷ میلیارد دلاری نسبت به فروش همین ماه در سال گذشته بیش از ۲۰ درصد داشته است و ماه‌های می و آوریل نیز به ترتیب با رشد ۲۴ و ۲۶ درصد در قیاس با سال گذشته میلادی همراه بوده‌اند.

سینما «AMC» که بزرگترین مجموعه سینماهای زنجیره‌ای در آمریکاست از استودیوهای سینمایی در آمریکا بابت کسب این فروش فوق‌العاده تمجید کرد و «آدام آرون» مدیر عامل این مجموعه سینما گفت: شکی نیست وقتی هالیوود فیلم‌های جذابی تولید کند شمار زیادی از مردم برای تماشای آن‌ها به سینماها می‌روند، رکوردی که در سه ماهه دوم امسال شکل گرفت بالاترین میزان فروش در این بازه زمانی در تاریخ سینماست و ما قدردان کار فوق‌العاده استودیوهای فیلمسازی و شرکای آنها در تولید محتوای سینمایی جذاب هستیم.

«انتقام جویان: جنگ ابدیت» با ۶۷۲.۵ میلیون دلار، قسمت دوم انیمیشن «شگفت انگیزان» با ۴۳۹.۷ میلیون دلار و «ددپول ۲» با ۳۱۰ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی گیشه داخلی سینمای آمریکا در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ بوده اند.

کد خبر 409694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha