چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب کسب جمعیت از آن زلف پریشان؛ مقایسه سبک شناختی ادبیات فارسی با معماری و نقاشی ایرانی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

کتاب کسب جمعیت از آن زلف پریشان منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کتاب کسب جمعیت از آن زلف پریشان؛ مقایسه سبک شناختی ادبیات فارسی با معماری و نقاشی ایرانی تالیف دکتر افسانه خاتون آبادی است.

این کتاب دارای پنج فصل سبک هاب ادبیات فارسی، سبک های معماری ایرانی، سبک های نگارگری و نقاشی و بررسی تطبیقی ویژگی‌های سبک شناختی شعر، معماری و نقاشی و بررسی علت همانندی است.

در این کتاب سبک های ادبی در دو حوزه شعر و نثر مورد بررسی قرار گرفته است. سبک های شعر فارسی به سبک خراسانی، سبک عراقی، سبک اصفهانی، دوره بازگشت و سبک شعر نو تقسیم می شود و سبک های نثر فارسی نیز عبارتند از نثر مرسل، نثر فنی، نثر مصنوع، نثر دوره بازگشت ادبی و نثر معاصر.

در پیشگفتار کتاب می‌خوانیم شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در پیدایش و استمرار همه سبک های هنری تاثیری به سزا داشته است.

سبک های هنری نیز شیوه بیان اندیشه، ذهنیات و عواطف خودآگاه یا ناخودآگاه هنرمند معرفی شده که در شکل گیری آن عوامل متعددی دخیل هستند، برخی از این عوامل ریشه در روان و نفسانیات هنرمند دارند و برخی دیگر مولود شرایط بیرونی هستند.

کد خبر 409757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha